de känns lite vemodigt

de kan man verkligen säga att de känns, i 3 årstid har jag åkt iväg varenda höst, flytt landet för varmare breddgrader, äventyr i massor, träffat underbara mäniskor, solat och badat, upplevt saker som jag bara kunnat drömma om, festat in på morgonen och bara levt livet. 
 
Hösten 2011 var året jag och min bästa vän tog våra backpackerväskor och satt oss på tåget mot köpenhamn, lämnade en tårögd mamma på stationen och hade hela världen i våra händer. Nu var vi äntligen påväg, de va pirrigt, samtidigt lite skräckinjagande. Nu var vi helt ensamma och vi hade bara varandra, 3 månader var vi ute och reste och dessa månader var helt underbara. Vi var i Singapore, Malaysia, Thailand, Kambodja och Vietnam. Sedan dess vart jag hooked vid resandet.
 
Året efter det drog jag till Indien som alltid vart en land som faschinerat mig otroligt mycket, maten, kulturen och människorna. Var där i 5 veckor och volontärarbetade för en organisation som heter AVI, jag tog hand om kastlösa barn i ålderna 10 månader till 6 ålderna. Som ett dagis på sätt och vis, otrolig upplevelse och något som alltid kommer ligga mig varmt om hjärtat. Någon dag ska jag tillbaka.
Någon vecka efter detta så åkte jag med min kära familj till Thailand, och stannade där i 3 veckor om jag inte minns helt fel :)
 
Förra året 2013 så vart de dags för ännu en långresa för min del, jag och johanna bestämde oss mitt i sommaren att vi skulle dra utomlands i ett par månader och de landade på 4 månader.
Åkte i mitten på september och kom hem i början på januari och på dessa månader så hann vi avverka 7 länder, de vart Kina, Filippinerna, Australien, Indonesien,Singapore, Malaysia, och slutligen Thailand.
Helt otrolig resa, och jag är så glad att jag åkte med johanna för hon är en sån underbar person :)
 
Allt detta resandet har fått mig att uppskatta saker och ting mer, har fått mig att få bättre tålamod (tro mig, de behöver man hah), lärt mig mycket om mig själv, ökat mitt självfötroende. De finns så många positiva saker med det så skulle nog kunna sitta och babbla om de hela dagen men det ska vi inte , promise ;D
 
För att återknyta till rubriken så känns de just lite vemodigt att jag denna höst inte kommer åka iväg på en längre resa, jag kommer inte slippa den eländiga regninga hösten och blaskiga snön.
Men jag får helt enkelt hålla ut, som tur är så har jag och min familj bokat en resa till Turkiet den 23 spetmber, en vecka med sol, bad, härliga promenader vid stranden och god mat hoppas jag på :)
 
Sedan är de väl bara atta hålla tummarna på att den blir en fin höst med mycket sol, och varma dagar för sådna höstdagar älskar faktiskt jag, även en riktigt kall vinter med mycket snö och att de håller i sig! Nu ska jag bara hitta en riktigt snygg vinterkappa, och ett par rejäla skor. Sedan är jag prepared för den kommande kylan :)
 
Förövrigt så är jag riktigt sugen på attt dra utomlands, men har varken pengar elle rnågon att åka med, men så äre här i livet! Men de kommer, har ju hela livet på mig som jag försöker intala mig själv. 
 
Men finns så mycket jag vill göra, tågluffa genom europa, dra till hawaii och även kuba, båtluffa genom de karibiska öarna, hyra en bil och köra en roadtrip genom usa.
Dessa drömmar, någongång ska ni bli verklighet!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback