vintage cuba

För någon dag sen så låg jag och kollade på dirty dancing 2 innan de va läggdags, defintivt en utav mina favoriter!
Ni som inte sett den SE DEN!
Den är helt olik ettan och ska inte all påminna om den eller va nånslags efterföljare, sådant brukar inte alls bli så bra i alla lägen! Utan denna film kör sitt eget race!
I korthet så handlar de om en tjej och hennes familj som flyttar till cuba pga hennes pappas arbete, det är i slutet av 50 talet och Kuba är mitt i revolutionen.
Här får hon börja om på nytt, hon träffar sedan på en kubansk kille och tillsammans så börjar de dansa!
 
Jag bara älskar denna film dels för alla fina kläder, alla snygga bilar, innehållet i filmen, dansen, musiken och för att de utspelar sig på KUBA!
 
Det som är så grymt med kuba och dels för att jag vill åka dit nångång är för att dessa vintage bilar från 50 talet är de bilar om åker runt på gatan, jag tror det ska finnas andra bilar men majoriteten är vintage bilar vad jag vet! 
Så himla fint, självklart vill jag åka för att hela kuba känns så intressant, fina stränder och udda platser man kan hitta, och otroligt grymt! Känns som att tiden stannat till på vissa ställen! :)
Hade velat åka dit och lära mig dansa faktiskt, det får bli nångång tror jag!
Tills dess så blir de lite inspiratiponsbilder och lite bilder från filmen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Johanna

Jag hoppas min man får åka till Cuba & jobba i framtiden, då hoppas jag att jag & dottern skulle kunna åka med en tid. Annars hoppas jag att min man får chansen att åka ner till Australien & jobba på huvudkontoret nångång, då SKA jag & dottern följa med så jag kan flyga över till mitt älskade Nya Zeeland och hälsa på.

Svar: hoppas de också för din skulle hade ju vart helt underbart, håller tummar o tår ;D
nickolina strålberg

2014-03-11 15:29:08
URL: http://mrsbelair.blogg.se
Anonym

Dom prata la inte danska på kuba :)

Svar: Dansa ;D
nickolina strålberg

2014-03-11 22:35:22
Pappa!!!

Det är som på 50 talet där ännu gumman Kram!

2014-03-12 06:43:02
Emma

Åh, älskar den filmen! Har sett den hur många gånger som helst :)

Svar: ja den är alldeles underbar :D
nickolina strålberg

2014-03-16 17:43:39
URL: http://diaryofmissem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback