ett liv och nya mål

Något som har vart ganska återkommande de senaste dagarna och framförallt idag är att det pratats mycket om döden, slog på tvn och då snackades de om döden på nyhetsmorgon och sedan surfade jag in på facebook och läste denna artikel. En artikel om vad man ångrar mest när man ligger på dödsbädden, denna artikel fick mig verkligen att tänka efter endel och var väldigt bra skriven. Något som jag funderat på sistone är att jag verkligen är rädd för att dö, jag är rädd för att jag inte ska hinna med alt jag vill göra, se och uppleva så många länder jag vill, hitta kärleken innan jag trillar av pinnen, drömmar och målen är många och jag vill hinna med dem!
 
Väldigt ofta när jag vaknar upp på morgonen och mår på ett visst sätt så har jag bestämt mig för att denna dag kommer va en dålig dag eller detta kommer va en bra dag. Givetvis så kan ju detta ändras under dagen, men det är inte ofta det ändras från en dålig dag till en bra dag, utan det är ofta vice versa.
 
Men igår så blev en dålig dag till de bättre, hade haft flera dagar på sistone då jag bara viljat ligga i soffan och kollat på serie, inte orkat gå till gymmet, bara velat äta massa onyttigheter och inte vart sugen på att jobba. Men det är ju självklart att de måste göras.
 
De händer ganska ofta att jag kommer i sådana svackor, kan ha hur mycket energi om helst vissa dagar och andra så bara ligger jag som en säckpotatis i soffan och är deppig och har ångest.
Såhär vill jag verkligen inte ha det, och det är något jag verkligen vill ändra på.
Jag vet ju i princip varför jag kommer i dessa svackor, det är bara så svårt att stå emot när jag väl kommer in i dem. 
För jag börjar tänka på allt negativt, och sedan blir det bara mer och mer.
Tänker att jag inte är tillräckligt bra för nikita, får ångest för att vill göra så mycket annat än att jobba, känner mig begränsad när jag har nikita hos mig,ovissheten om framtiden, saknar min familj och mina vänner, känner mig ensam. Även fast jag vet att ett samtal bort till dem eller att jag träffa dem så blir allt mycket bättre!
 
Detta var vad som hände igår, hade haft ett par dåliga dagar sedan pratade jag med min mamma, och hela dagen bara total vändes! Mådde så mycket bättre och blev gladare, hatar att jag har så stora krav på mig ibland, att jag måste träna ett ex antal gånger i veckan, att jag fortfarande har vissa "förbud" när det kommer till mat, osv.
Detta skapar sån ångest hos mig, men det har blivit mycket bättre på den fronten, och jag jobbar verkligen på de. Sjukt jobbigt men jag jobbar på de. För jag vill inte titta tillbaka och minnas att mitt liv styrdes på detta vis, det är mitt liv och jag måste ta kontroll över det. Jag vill inte lägga min energi på detta, för det tar så extremt mycket på mig!
 
Så en grej som jag tänkt på är att jag måste ha ett nytt mål framför mig, för jag är en person som älskar att lära mig nya saker, uppleva nya ting, att växa som människa helt enkelt!
Vill ta nya chanser, utmana mig själv, våga göra mer. Jag vill ha något framför mig som jag kan se framemot, och det har jag inte just nu dels för att allt känns så ovisst förtillfället. Men drömmar och mål har jag och dessa vill jag uppfylla, så vad jag ska göra idag är att sortera upp alla drömmar och mål så jag får lite perspektiv på de!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback