you can do something

De som följt mig de senaste året vet att jag var i Indien hösten 2012 och volontärarbetade, jag var då i en del i Indien som heter Rajahstahn, och detta ligger i norr. Jag volontärarbetade i en stad som heter Sikar och i ett område där de kastlösa bor. Denna upplevelse har berikat mitt liv enormt mycket och jag vill någongång återvända dit. När jag kom hem så föll det sig naturligt att jag ville sponsra ett barn till att få gå i skolan, och barnet som jag valde var en tjej vid namn Reshma, en underbar flicka med glimten i ögat.
Nu när jag var ute och reste så fick jag ett mejl från en i organistaionen att mitt fadderbarn och flera andra barn inte går i skolan, detta beror främst på deras föräldrar och att de anser att de är bättre för dem att stanna hemma och hjälpa till. Detta är helt fruktansvärt tycker jag, men tyvärr är det inte mycket man kan göra.
Reshma är en otroligt fin och smart tjej som jag verkligen tycker borde få utvecklas, men livet är så orättvist.
Jag fick en förfrågan om jag vill fortsätta sponsra ett barn, och detta är en självklarhet för mig. Jag ger 100 kr i månaden, detta går till terminsavgiften, skolkläder, skoltillbehör osv, endast 100 kr.
Mitt nya fadderbarn heter Sapna, hade henne i min klass, även hon är väldigt fin, men lite busig men otroligt charmig! Hon ska få börja privatskola nu nångång i Januari, om ni vill ta en kik på mina bilder från inden så klicka här. Om ni skulle vilja stöda ett barn så att de kan få börja privat skola så tryck här.
 
Här har ni lilla sapna minns de där såret hon hade på sin arm, och fy vad hon tyckte det gjorde ont är de tvättade de men hon höll in tårarna och var riktigt stark!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback