gypsy queen

 
 
 
 
De finns få människor som jag beundrar så mycket som just denna kvinnan, Neon Hitch.
Har skrivt om henne innan, hon är så otroligt grym, älskar hennes låtar de är så extrem bra och känns så äkta.
Hon är en av mina större inspirationskällor, hon har en otrolig röst och utstrålning.
Hon är helt otrolig helt enkelt!
Som ung så bodde hon i en husvagn med hennes familj, det var efter att deras hus brann ner som hennes mamma bestämde sg för att köpa en husvagn att leva i. De reste runt i världen och var ett såkallde resandefolk, hon var hemskolad och hennes familj sysslade med gatuuppvisningar och försäljning av olika saker.
Jag har alltid fascinerats av resande folk, vet inte riktigt varför jag tycker bara det är extremt grymt att man bara vågar släppa allt och bo lite varstans och känna sig fri.
Sedan blir jag extremt faschinerad när det tex kom in romer på willys när jag jobbade där, de är så mycket roligare att kolla på än vanligt folk för de sticker ut så mycket och har en annurlunda klädstil.
När jag var i Indien och volontärarbetade fanns de även ett resande folk där som heter banjaras. De var alltid klädda i färglada kläder med mycket smycken på armarna, runt halsen och massa örhängen. Kan liksom inte sätta rikigt ord på varfr det faschinerar mig så mycket, det är bara så grymt coolt.
 
Här är en dokumentär om neon hitch när hon var lite, bara här märker man hur bright denna tjejen är!
 
 
 
 
 Några av mina favoritlåtar!
 
 
 
 
 
 
 
Hon har precis släppt ett par nya låter, finns dock inte på spotify men youtube.
För er som hört talas om henne, LYSSNA!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback