Lämnat snorloskarnas och smygfotografernas land nu!

Befinner oss just nu för tillfället i Filippinerna, efter en riktigt omtumlande dag! Fick knappt ingen sömn inatt för en av våra roomies snarkade som att det inte skulle finnas nån morgondag! Såå somnade vid två tiden och vid halv fem var de dags att gå upp, packa väskan , fixa sig och bege sig till tunnelbanan för en timmes färd till flygplatsen! Väl framme dör började de skrika lite i magen så vi började leta efter ett frukostställe, hittade ett med okej priser och beställde en fruktsallad var! Efter en massa drygande hos personalen så fick vi äntligen vår frulle! Men men man kan ju aldrig lita på något riktigt i kina för det som stod framför oss nu var en fruktsallad med majonäs på, hahah va fan liksom? Vem kom på den här otroligt äkliga kombinationen? Haha visste knappt om vi skulle skratta eller gråta! Men vi åt, dock inte de som va inkletade med mayyyooo! Efter det var de dags att kliva på flyget till kuala lumpur( malaysias flygplats) och flygresan dit var riktigt läskig! De blev sån turbolens, så att flygplanet bara svängde åt höger och vänster och upp och ner. Till och med vattenglas som stod på brickor åkte upp i taket och skvätte ner jätte mycket, sjuuukt obehagligt! Detta berodde ju på den tromben som jag berättade om igår, det var iaf sjukt läskigtoch det var nog första gången som jag var riktigt rädd för att flyga! Jag och jojjo satt och höll handen hela tiden, det som var lite konstigt tycker jag var att det kändes som att majoriteten var extremt lugna! Annars var det en trevlig flygtur, träffade på massa roliga kineser igen som var helt faschinerade av oss och min tatuering och ville ta bilder osv. Kan ju säga att jag och jojo är ganska vana nu ;) Efter två timmars vänte tid så tog vi flyget till manila och den rutten guck superbra, båda var lite nervösa inför flygningen men de gick som sagt as braaa :)) Att komma in i filippinerna va nemas problemas, var klara efter 30 min och då hade vi hämtat våra väskor, gått på toa, växlat pengar, gått genom passkontroller så de var superskönt! Vi har 20 min till flygplatsen så vi tog en taxi därifrån och kom till hostlet vid 22 tiden! Har nu packat om våra väskor, slängt lite och flyttat över grejer till handbagaget. För imon blir det flyg till kalibo och sedan färja till boracay, och på den flighten får man bara ha 10 kg! Halllelulja, vi har typ 15-17, så hoppas vi klarar de! Kommer se ut som två michelingubbar heheh! Just nu sitter vå nyduschade brudar i morgonrock utanför dörren och snyltar på wifiet, och tydligen har alla grannar bestämt sig för att hälsa och börja prata med oss! Kan ju nämna att vi sitter utaaan behååå ocksååå, himla lovely! Men men dags att sova snart, en ny dag i on och vi hoppas på fint väder! :))
 
 
 



Kommentarer
Anonym

Åh följer din blogg med spänning,s å härligt ni verkar ha det. Otäckt med turbulens dock, aldrig kul!!!!! En fråga, är det bätte att flyg till kalibo från manilla om man ska till Boracay, inte till cebu då? :)

Svar: Tror de går med båda, med kalibo eller caticlan är närmast så skulle rekommendera dem:))
nickolina strålberg

2013-09-23 10:56:23
pappa

Så roligt för er Gumman!!

2013-09-23 16:22:03
Miss Baby Peaches

Fy vad läskigt med turbulens! Jag hade nog dött på fläcken för jag är skiträdd för att flyga!

2013-09-23 19:04:47
URL: http://babypeaches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback