Snorkling och peddoguide!

Go kväll från panglao!
Haft två riktigt bra dagar här, igår steg vi upp vid 6 på morgonen för att åka utoch snorkla och titta på delfiner!
Efter att nästan blivit lurade på pengar av en as nöjd filippin som sprang , så sprang vi efter honom och ordnade upp allt! Han blev inte lika glad som han va innan kan jag tala om ;) 
När vi vart ute på haveti1,5 h timme så fick vi äntligen se lite delfiner, de va riktigt grymt! Såg riktigt många för de simmade gruppvis och de va betydligt mindre än vad jag trott! Men de va as coolt, nu kan jag kryssa bort de från min lista att se :)) 
När vi sett dem åkte vi till en luten ö ich chillafe en stund och ladda upp batterierna inför snorkligen! Nu skulle vi få se sköldpaddor, jag hade huuuuuuge problems med min mask för den läckte in och höll på! ( detta känns som att de alltid händer mig x)) Men jag lyckades se några små sköldpaddor och flera stora med för den delen! 
Återigen återvände vi till samma ö för att relaxa innan nästa snorklingtur,  nu var de dags att för att se fiskar! Jag spände åt cyklopet som rackan vilket lämnade riktigt fina märken i anisktet efteråt, men fiskar fick jag se och de va alla möjliga färger! 
Sista stoppet på turen var virgin island, en super fin ö mitt ute i ingenstans! Vitt strand och när man gick längst ut så var ön under vatten, då tidvattnet kommit in! Riktigt grymt! 
Vi hade världens lajjaste guide som simmade runt och nöp oss lite varstans och drog i mitt rep till flytväste ( där av ännu mer problem med mitt cyklop x) ) 
På kvällen blev de en sandig massage på stranden och grillat! Peeerfekt! Sååå vad har vi hittat på idag?! Efter diverse sömnstörningar vi verkar få här ( både jag och jojo har pratat i sömnen osv) så vaknade både upp vid elva snåret och vi bestämde för att köra på en shopping dag och begav av till tagnilarna (boholcity) . Först köpte vi biljett härifrån till cebu på torsdag sedan blev de riktig shopping! Åkte med den skruttigaste tricyceln ever (som
Tuktuk typ) trodde nästan vi skulle dö på kuppen för att den började föra massa konstiga ljud och helt rostig! Meeen we made it! Så lite shopping blev de, en långklännig för mig och även en kamera för en ganska billig peng så jag är hel nöjd! :)) nu är de nane för mig, ska lägga upp lite bilder på allt när internet tillåter! Har krånglat hela kvällen och mitt tålamod har tagit slut! Ha de bäst! 

Kommentarer
SIS

Fick många skratt när jag läste detta kan jag ju säga, känna som det alltid är du! Och ser dig framför mig när du blir helt frustrerad över att de inte går som du vill! Hoppas ni har det bra, miss you!!

2013-10-02 09:39:05
Mamma

Vilket äventyr nu har....Kram <3

2013-10-02 13:46:36
Pappa!!

Va häftigt att snorkla gumman, saknar dig så mycket Hjärtat!!!

2013-10-03 06:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback