Äntligen på bali!

Tjooo
Två brudar har nu anlänt till bali efter en lång lång lång resväg! Har rest sen ifredags , kan ju trott att vi gått hela vägen men så är icke fallet! Dö tid och långa bussresor heter de, bärjade vår resa på morgonen i fredags med en 6 h bussresa från el nido till puerto princesa, vårt flyg gick därifrån till manilla vid 5, framme i manilla var vi vid 7 tiden sedan var det bara att vänta på nästa flyg som skulle gå klockan ett nästa dag! Så de blev att sova en stund på flygplatsen men de gick inte så väldans bra för någon av oss! Blev att läsa mycket och sitta med ipaden haha  Efter en lång frulle så hoppade vi på flyget mot kuala lumpur båda var trötta och lite sletna men detta vändes fortdå vi upptäckte att vi faktiskt får mat på flyget, lycka! Så nu var resan mot kl räddad, så vi var framme vid 5 tiden på eftrmiddagen! Nästa flyg mot jakarta gick vid 10 så ännu mera dötid, men denna utnyttjade vi med att äta chokladkaka och skypa med grymma männikskor :) Vid 11 tiden så var vi framme i jakarta och efter att ha försökt att ta ut pengar i vartenda atm utan resultat så var vi lite halv skakis. Men vi hittade ettkafe med wifi och kunde snabbt kolla upp detta, ingen av oss hade tillräckligt med pengar! Båda var lite chockade men samtidigt lättade! Vi brukar vara noga med detta annars men men . Vi gick o plockade utbpengar och nu kom den stora frågan , stanna på flygplatsen eller ta in på hotell? Vi visste i te riktigt hur vi skulle ta oss till bali och när allt gick, de stod mellan buss eller flyg! Flyg skulle ta 2 h och 30,  japp ni läste rätt. Vi bestämde oss för att vänta på flygplatsen tills morgonen för att gå till lågprisflygbolagrn när de öppnar! De är nu söndagmorgon och vi har väl sovit 2 timmar var kanske, prisen på flygen var riktigt dyra så vi bestämde oss för att ta bussen  och jag kunde knappt vänta tills jag skulle få krypa ner i sätet och bara sova! När vi köpt biljetten så var de bara att vänta 4 h sen va de dags, kl 11 åkte vi iväg och bara minuter efter så låg jag och sov!
Sov lätt majoriteten av timmarna var helt död i kroppen, men de var precis vad jag behövde! Fortfarnade lite tagen efter febern och fortfarande snorig och jäklig så de va gött! Timmarna i bussen gick relativt snabbt och klockan 5  på måndags eftermiddagen så var vi äntligen i bali och deras största stad den paser! Vi tog första bästa taxi till kuta beach, tog även där första bästa hostel och checkade in! Tog en riktigt go dusch, inte för att duschen var fräsch eller varm men rena blev vi! Sedan kröp vi ned, nu har nyss käkat en riktigt god frukost! Fruktsallad, te och varma mackr med banan i! Ny favorit, med lite energi i kroppen så ska vi nu ut och leta nytt boende!:)