de kommer en vändpunkt

De gör de och de gjorde de för mig med, igår var sista gången jag var hos min fina underbara älskade psykolog! Hon har verkligen blivit som en riktigt bra vän sen jag började gå hos henne i början på 2012. 
Samtidigt som de kommer kännas konstigt att inte gå dit några gånger i månaden så är de en otrolig lättnad, ett stort bevis på att jag klarat av något som jag inte trodde alls i början.
Minns första gången jag kom dit, satt i den där fåtöljen och var helt förstörd, hängig, allmänt trött, ont i kroppen, sönderstressad inombords, ständig huvudvärk och väldigt smal.
Hade svårt att sätta ord på känslor och kände inte alls hur min kropp egentligen mådde.
 
Kan knappt tro att nu lite mer än ett år senare så mår jag så fruktansvärt bra, de klart jag har min dippar som alla ha, men de är inte ofta.
Jag älskar att jag kan äta i princip vad jag vill utan att känna mig äcklig och tjock, jag trivs med min kropp, jag har tagit bort allt som handlar om kontroll relaterat till mat, jag kan handskas med min träning, jag kräks inte längre, jag har ingen ångest och framförallt så hetsäter jag inte.
Jag mår verkligen så mycket bättre, lyssnar på min kropp, känner va balansen mellan träningen och mat och jag  är så mycket lyckligare!
 
När jag satt där i fåtöljen så var verkligen botten nådd,
Jag trodde seriöst att jag kommer aldrig aldrig någonsin må bra igen. 
Jag hade sån fruktansvärt disciplin på mig själv och var ett sånt kontrollfreak, så att släppa på alla dessa spärrar har tagit sin tid.
Det har vart så fruktansvärt jobbigt väldigt många gånger
och jag hade inte önskat min värsta fiende de.
 
Men jag klarade det och jag är så fruktansvärt stolt över mig själv, även att det tagit sin lilla tid så är jag så glad den dagen jag bad mamma ringa samtalet och be om hjälp.
 
 
Detta är jag för nästan 2 årsen, 43 kg och helt förstörd inombords!
 
 
 
 
 

Kommentarer
viggan

jag är så himla stolt över dig. Det finns inga ord, du är en sådan otroligt bra människa och jag älskar vartenda del av dig!! Du förtjänar att må bra och jag är så lycklig att du mår bra :) hela jag ler, jag har längtat till denna dagen, för jag har vetat att du är stark nog. Den viljan du har är gjord av stål. Jag älskar dig, glöm aldrig det!!!

2013-03-20 01:28:02
Elinski

Jag håller med Viggan i vart enda ord!! De bara värmer i hela min kropp, är så sjukt stolt över dig och vet att du kommer klara allt detta galant!! Du är så stark och har en envisa som kommer ta dej så sjukt långt! Helt Uuunderbart gumman!!!! Önskar jag kunde krama om dej nu och säga hur lycklig jag blir över detta! Pussssss älskar dej!

2013-03-20 07:35:53
halsoprofilen

Sv: Tack så mkt!
Du verkar vara en väldigt stark person. Är kul att läsa att du gjort en sådan vändning (:

2013-03-20 07:46:10
URL: http://halsocoachen.blogg.se
Li

Vad duktig du är! Starkt & bra jobbat, verkligen!! Det måste vara en härlig känsla att veta att man har klarat det & kommit framåt!

2013-03-20 07:59:15
URL: http://wonderfuldarling.blogspot.se
Rockabilly Lady

Jadå, helt okej :) fick med mig en snygg topp, parfym och lite annat istället! ^^

2013-03-20 09:00:21
URL: http://hotrodgirl.blogg.se
Pappa

Vacker är du gumman många kramar!!!

2013-03-20 09:34:51
Malin

vad duktig du är som tagit dig genom detta.. jag tycker du ska vara stolt! du är jätte vacker nu och om jag ska vara ärlig så tycker jag faktiskt du är finare nu! :)

Maddiie

Så himla duktig du är som kämpat & tagit dig igenom detta! Tycker du är så himla mkt snygg nu jämfört med de där kortet :) du ska verkligen känna dig stolt över vad du har lyckats tagit dig igenom! Kram

2013-03-20 17:48:16
URL: http://maddiie.blogg.se
Bettan

Är imponerad av dig som klrat det och tagit dig igenom det.
Du ska verkligen vara stolt över dig själv!
Kramar :D

2013-03-20 19:50:27
URL: http://veronicaaagesen.devote.se
Louise

Grymt bra jobbat, och starkt att våga skriva om det! :)

2013-03-21 12:55:04
URL: http://louiisea.blogg.se
Mamma

Bara älskar dej min blomma <3

2013-03-22 14:48:25
Miss Baby Peaches

Wow. Du har verkligen varit stark! Skönt att höra att du mår så bra nu!

2013-03-24 20:01:01
URL: http://babypeaches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback