5 detox tips

Ni som läser min blogg vet att jag började med en detoxkur i går och ni som läst den ett braa tag vet att jag gjorde en i våras med.
För mig är det bara så att jag kommer till en punkt i livet då ag känner mig sjukt uppsvälld, sover dåligt, känner mig konstant trött och seg, blir lätt på dåligt humör , knappt ingen energi till något.
Är väldigt medveten om att endel sympomer av dessa kan kopplas ihop med att det varit en tid med mycket arbete och mycket festande. Men kände att de är lika bra att köra på, för denna sommar har de blivit väldans massa partajande, rör mycet nikotin och alldeles för lite träning, japp min kropp har lidit. BIG TIME
 
När jag kör detoxkurer så kör jag på en ganska smal kur, håller mig till grönsaker. okokta som kokta,  smoothies, mycket färska  frukter och lite nötter. Jag dricker grönt, rött och vitt te och mycket vatten a 2 liter per dag, brukar blanda i lite citron i vatten också!
 
 
tänkte ge lilte tips för er som är sugna på att göra en detoxkur!
 
1. Ät aldrig frukt, grönsaker, som ni inte gillar, ni kommer bara bli sugen på nått annat eller vilja spy och tappar aptiten. Jag gjorde en blandning av advokade och spenat, visste seriöst inte om jag skulle gå och gräva min egna grav för jag trodde aldrig jag skulle få min aptit tillbaka.
 
2. Träna inte mycket när ni kör en detox kur, räcker med en promenad om dagen, kroppen ska vara avslappnad. De är ju så klart energn och kroppen som säger stopp, men jag skulle rekomendera att man tar promenader och gör avslappningsövningar.
 
3. Ät gärna flera gånger om dagen och ät sakta så att maten få smältas ordentligt
 
4. Gör detoxen lite roligare genom att sikta i dig på en färg för varje dag, som tex på måndag så ska jag bara äta röda grönsaker och frukter. Blir lite skojigare och även en liten utmaning!
 
5. De viktigaste med detoxen är att man undviker :
 
Kaffe
Alkohol
Tobak, rökning
Socker
Raffinerad kolhydrater (vitt socker, vit pasta, vitt mjöl och vitt ris)
Nöt och griskött
Stress
 Halvfabikat
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Sara

Har också kört detox några gånger. Tycker man känner sig så fräsch efteråt!

2013-08-30 12:24:56
URL: http://saralundins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback