ohhh what a day so far

helvetes jävla förbannade jävla dag jävel, svär lika mycket som sunes pappa i sunes jul gör när låset på bilen har frusit.
Ne men allvarligt talat så har detta vart en skit dag än så länge, de började med att jag skulle fixa över lite bilder från min externa hårddisk för jag har tänkt beställa hem lite kort.
Då funkar det inte i min dator, dock är mina USB portar lite halvt sönder så tänkte att de kanske berodde på de. Så testade i mammas dator men gick inte där heller, tänkte att ja men de är ju nått fel på sladden och åkte ner till expert.
Där kopplade vi in allt och då står de att hårddisken måste formateras!
Jag ville seriöst bara skrika och gråta på samma gång den sekunden. Kändes som någon skar rätt igenom mitt hjärta med en kniv, i den lilla plast maskinen har jag hela mitt liv. Från att jag gick i sjuan när man tog ego bilder på sig i spegeln, till flummiga hemmafester på gymnasiet, alla min resor jag gjort, och bilder på Nikita när hon var bebis. ALLT finns där, har över 30 000 bilder.
Han på expert var schyst och ringde sin pappa som är it tekniker och han tipsade om en ett företag som heter plexdata som kanske kan ordna det så att allt inte försvinner. Så jag ringde dit och just nu är ett paket med min hårddisk påväg dit. Jag hoppas och jag håller alla min tummar och tår på att det går vägen, jag vet inte hur jag kommer klara detta annars. Bara tanken på att allt kan försvinna gör mig gråtfärdig.
 
Sen för att förtsätta dagen så har inte den vart så himla bra, skulle fått ett telfonsamtal från en läkare i fredags men de fick jag inte. Så ringde imorse och de sa att de skulle ringa mig vid 9. Ringde de? nepp så jag ringde själv till receptionen på vaccinations avdelningen och fick i princip bli lite ohövlig och arg för att sköterskan skulle förstå att detta är viktigt och bråttom och jag har inte tid att vänta i flera dar utan jag vill ha klara besked angående malaria tabletterna för jag åker snart. Då sa hon att hon skulle be läkaren att ringa mig, och de gjorde han. Men han verkade helt inkompetent, han gav inte ut rätt information om malaria tabletter.För när jag väl skulle hämta ut dem så sa apotekaren att jag har väldigt många tabletter och att det är så att man får max äta dem 28 dagar och jag ska dem i 42. Hon sa även massa information som att man ska äta dem när man äter eller dricker och samma tid varje dag. De hade ju inte spelat någon roll när jag pratat med läkaren. Apotekaren tycket att jag skulle höra med infektionskliniken i Jönköping . Så nu har jag ringt dit och fått en telefon tid med en doktor den 2 oktober mellan 13:00 och 15:00 så hoppas allt ordnar upp sig. Pratade med mamma om den här inkompetenta läkaren, hon jobbar på sjukhuset och känner till honom och hon sa att han var ganska så förvirrad och har tydligen redan gått i pension men jobbar ändå? De kan ju förklara vissa saker.
 
Skulle även beställa massage men då var de så klart inte där, känner att de mesta går emot mig idag och jag är fylld med aggressivitet. Ska bli skönt att gå på step up sen och få av mig lite av mitt agg.
 
Känns som att jag har så himla mycket att tänka på, jag stressar upp mig på saker som tex att mitt pass inte kommit, att returnerad ett klädesplagg för två veckor sen men inte fått något tillbaka,och nu detta med hårddisken. Jag åker liksom om 10 dagar och jag vill inte att min familj ska behöva ta hand om all min skit när jag inte är hemma.
 
Nått bra är iallafall att mitt löshår kom idag, ska sätta i de på fredag och även klippa mitt hår ska bli hur gött som helst :)
 
De va skönt att skriva av sig känner jag, känns som att agget slöppt lite redan. haha
 
er bittra nickolina
 

Kommentarer
viggam

haha förlåt, men jag älskar ibland när du är arg x) men fan alltså,vilken dag :( lider med dig! hoppas verkligen den hårdisken går att fixa!!! håller alla mina tummar och allt som går! :))

Svar: hahaha söte x)) taaaaaack, hoppas de lösre dig :DD
nickolina strålberg

2012-09-26 23:42:28
Louise

Usch vilken hemsk dag! Du har verkligen rätt att vara bitter!! :O

2012-09-27 17:57:54
URL: http://louiisea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback