The foooood!

Maten ar ju inte precis som hemma, pa bade gott och ont! Men mest gott!

har kakar vi! :D

Jag har ju vart sa tontig och tagit bilder pa frukosten och middagarna, haha.

Men iallafall, frukosten bestar oftsat av antingen grot, pannkakor,vittbrod, ett brod som heter chapati, yougurt och flingor. Om vi inte far pannkakor sa far vi istallet agg, antingen stekta, kokta eller aggrora.

 
 
 

Jag dricker alltid teet taj mahal med mjolk i, sa jadrans mumsigt!

 Luncherna ar olika, men oftast alltid ris, och ett runt tunnt brod, och gronsaker. Aven en gronsaksrora och en potatis rora. Sedan far vi lite friterade gronsaker ibland, pakora heter dessa! Kott far 1 engang i veckan och det ar mestadels kyckling da.

Vi far oftast alltid en slags yougurt eller nan slags soppa till lunchen som heter dal.

Middagarna ser I princip ut som luncherna, men de tar ju sjalvklart varierat pa en och samma dag. Som tex kokt vitt ris pa lunchen och stekt till middagen, ja jag tror ni fattar haha.

 

 

Sedan far vi alltid frukt till alla maltider, hur gott som helst! Nagot som jag forvanats av mig sjalvar att jag kakar as mycket banan, minst tva om dagen och jag far typ cravings efter dem om jag inte far dem! Haha sjukt chockerande!

 

Vi har haft tva matlagningskurser an sa lange, eller det gar till sa att vi sitter och kollar pa nar kvinnorna i familjen lagar mat och sedan sager Arun vad det ar i och vi skriver ned det. Trodde vi skulle fa vara med och laga maten, men sa var det inte1 men detta ar roligt med, sarskilt nar man far provsamaka :D

 

BTW!!!! Sa ar maten har sa fruktansvart billig man tror inte det ar sant, kan fa en matratt, ris, nanbrod, och dricka for under 25 kr! Det ar lite sa att det knappt kanns okej x)

 

 

 


Kommentarer
viggan

fy fan vad gott det ser ut!!!!!!!!! NAMNAM!! avis tjej..... haha ;)
chockad jag blir att du äter banan xD men bra jobbat tjejen :D

Svar: de ar helt okej haha man blir ratt van efter ett tag x))) ja vet, alskar deee!1 X)))
nickolina strålberg

2012-10-24 16:19:54
Mamma

Ja frukosten såg ju smaskig ut!!..:). Kram mamma

Svar: de ar den!! mums!! :DD <333
nickolina strålberg

2012-10-24 19:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback