Jaipur- the pink city!

Har ju vart i Jaipur hela helgen, har vart as najs! God mat, shopping, fint hotell, harligt sallskap, fina sevardheter och endel valdigt langtrakiga!
 
Vi kom till Jaipur pa fredagen, blev mat pa hotellet! Blev valdigt positivt overraskad av hotellet, det var valdigt fint, om man jamfor med forra hotellet i Agra! :D
Jag delade rum med cissi, och emma x2 och det blev tidigt i sang for oss for att ladda for en lordag fylld med shopping och sevardheter.
 
Lordagen borjade tidigt med frukost pa terassen, super mysigt att sitta dar ute i varmen!
Sedan bar det av till forsta sevardheten, city palace av Jaipur! Vi hade en guide, men det var ju inte den roligaste turen. Var typ koncentrerad de forsta 20 minuterna sedan rann de ut haha . Efter det gick vi pa natt observatorium, typ olika konstruktioner de anvande for i tiden nar de skulle mata tiden osv.
Wind palace stod sedan pa tur, en byggnad som vi bara gick forbi i princip! Men den va vacker :D
Efter det blev det kak pa en resturang, jag gick lite wild och tog natt jag inte visste vad det var, men det var riktigt yummie :D Det var riktigt trevligt pa resturangen for det var sa tyst dar, det ar sa sjukt mycket ljud overallt annars! Indien ar nog det hogljudaste landet jag besokt, det ar ljud, manniskor trafik overallt!
Efter lite matkoma sa blev shopping, och jag gick aven lite wild dar! Fanns knappt inget stop for mig, men jag intalar mig sjalv att jag kommer behova de och anvanda de haha. Men det ar jakligt billigt har ocksa sa!
Tuk tuken vantade sedan oss, och vi akte tillbaka till hotellet! Poolhang blev de sedan, jakligt skont efter en lang dag med mycket gang, och varme! Perfa! :D
Sedan at jag de mest godaste indiska maten jag atit, jag ciss och emm x2 delade pa fyra olika indiska matratter, det var ett riktigt bra kort! Fick en rikrtigt bra smakupplevelse, och vi alla enades om en favorit av dem alla! Onska jag kunde skicka lite mat till er dar hemma sa ni kunde fa smaka! ELIN DU HADE ALSKAT DET!
 
sondagen borjade med en valdigt god frukost pa terassen, grot och chai te! 
Sevardheterna vi besokte denna dagen var ett fort som heter Amber fort som lag lite utanfor staden, detta skulle egentligen vara staden Jaipur, men de kunde inte fortsatta bygga dar for det var sa bergigt och hoga hojder! Detta var helt klart den basta sevardheten den har helgen, det var fruktansvart vackert och skiljde sig ifran allt jag sett an sa lange i Indien. Vacker natur, frasch luft, inte sa smutsigt, riktigt najs helt enkelt! 
Fortet lag jatte hogt upp, och vi gick hel biten, det var som att ga i en backe som var 
i samma stuk som klevaliden fast 10 ggr varre typ och dar gick i i 20 min, mina ben var lite skakis sen haha 
Vi fick en guidad tur dar med, men som daremot var valdigt intressant! Tycker om sana har byggnader sa bara positivt! Det var sa himla coolt nar vi var dar, for samtidigt sa var det en slags massa som skulle paga i 9 dagar och detta var en av de sista dagarna. Sa just dagen till ara sa var det sjukt mycket folk dar, sakert flera kilometer om inte mil for att det ar lite mer specillet att besoka templet i fortet just dessa dagar.
Pavagen tillbaka fran amber fort sa stannade vi for att fota water palace, och sedan var det lunch dags!
Jag var mega hungrig, vi hade kollat in en italiensk resturang som vi garna villa ga till och det gjorde vi saklart! Resturangen lag mitt i ett ode kvarter hogst upp i ett hoghus, min forsta tanke var: Vi maste ju vara helt fel! Men icke, resturangen var verkligen inte som jag tankte mig. Den var helt kal och trakig, de hande liksom inget. Men maten, OMG!!! Har aldrig atit sa god pizza i hela mitt liv, jag och cissi delade pa tva stycken och det var ett sjukt bra val av oss! :)
Efter det vantade en lang bussfard hemat!
 
 
Jag och hanna!
 
 
 
city palace!
 
 
 
Emma, jag och cissi!
 
 
Observatoriumet och var snygge guide haha 
 
 
 
Wind palace!
 
 
poolhang med goa brudar!
 
 
Min shopping!
 
 
Den ljuvliga indiska maten! 
 
 
Jag och fina Emma!
 
 
frukost!
 
 
Fort amber!
 
 
Har ser ni den langa kon, och detta ar inte ens hela!
 
 
Water palace!
 
 
goaste pizzan!
 
 

 

Kommentarer
Mamma

Oj vilka fina kort på dej och allt annat!! längtar ännu mer nu..:).Och det är ju synd att ni inte få sova men det slutar väl snart? Jag är på jobbat nu men ska pussa bäbis när jag kommer hem <3..Kramkram

Svar: ja forhoppningsvis haha , saknar dig som sjutton!!1 <3
nickolina strålberg

2012-10-23 03:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback