En helt vanlig dag!

Tankte beratta om en helt vanlig vardag ser ut har!
07:00 Uppstigning
07:30 Frukost 08:15 Aker till Banjara basti, tar cirka 30 min
  • Vi borjar med att barnen far tvatta av sig, bade hander och ansikte sa de staller upp sig pa led, sa de ar lite disciplin och det funkar bra! Sedan brukar de aven fa borsta tanderna sa de gor de efterat. Tva ganger i veckan har vi fruktstund och da far de oftast banan och den ater de innan de borstar tanderna
  • Efter det gar vi igenom veckodag, vilket datum de ar och vilken manad.
  • Sedan delar vi oftast upp alla barnen i fyra grupper, jag har hand om dagis barnen.
  • Sa vad hittar jag pa med mina barn da? haha jo ibland sa kor vi memory, namnlekar, satta knorren pa grisen, pussel, malar lite, sjunger sanger. Allt som har med lek och kunskap att gora. Forsoker fa in valdigt mycket kunskap i lekarna aven fast de ar sa sma, de gor dem bara gott. Det som ar sa himla skont ar att dessa barn ar faktiskt valdigt disciplinerade och duktiga. De lyssnar pa en och marker nar de gor fel, men de klart de gar lite upp och ner men for det mesta ar de valdigt koncentrerade aven fast de bara ar mellan 2 och 4 ar.
  •  De storre barnen har hindi efter att de har haft sin matte eller engelska lektion men mina barn ar hos mig medans de andra har den lektionen.
  • Efter hindin ar det lekdags, men forst sjunger vi good bye song! Pa lektiden kor vi ganska ofta bro bro breja, eller att nan i gruppen ska gomma sig under ett skynke och sen ska en gissa vem som ar under och sedan kor man vidare sa. Popularst ar nog anda hopprep, de alskar det och vill alltid hoppa!
 
11:15 aker vi fran banjara basti och tillbaka till campet.
12:30 lunch som serveras pa campet!
  •  Efter det har ar det fri tid, men nu nar jag har vart ny har sa har vi haft hindi, eller orientation lektioner efter maten. Sa det har oftast vart fullt schema mellan 2 och 5. Vi har haft 4 hinidlektioner och ar fardiga med det. Men endast 3 informationsmoten, sa vi har en kvar dar. Sen kommer man vara ledig och det kommer faktiskt bli riktigt skont,sa man kanner att man har tid till annat och inte kanner att man har ett stort fet schema over hela dagen! :)
16:00 Te, ahhhh alskade chai te. Nar jag aker fran Indien kommer jag sakna de!
17:30 Yoga for de som vill :)
18:30 Kvallsmat. Efter det har vi fri tid, brukar bli att man planerar infor morgondagen glor pa film, hanger vid datorn eller bara umgas med folk.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback