att gå och handla

god morgon!
Tänkte på en sak igår när jag satt i kassan, och det är hur fint det är ett äldre par går och handlar tillsammans, när det står och halvt som halvt skirker på varann när de undrar nått, eller när de hjälps åt att packa ihop varor. 
Jag drar nog de flesta över samma kam när jag tänker på de gamla paren i kassan, att de levt hela livet ihop och gjort allt tillsammans. Jag bygger upp en slags berättelse kring dem, men de är ganska kul för de få tiden att gå.
Jag tänker på min famor och farfar, de gifte sig 1944 och var tillsammans livet ut, de var så vackra tillsammans och kompletterade verkligen varandra. Jag tror faktikst min älskade farmor dog av hjärtesorg bär min farfar dog.
Jag skulle vilja ha deras kärlek. 
Min syster säger att hon tycker att jag är för kräsen när det kommer till killar och det är jag nog jag också, jag har en tendens till att leta fel hos dem, och döma innan jag ens känner dem. Vilket jag försöker träna bort.
Men de finns så mycket som bottnar i detta och som satt sig och präntat sig in i hjärnan, så de är svårt.
 
Hoppas bara att jag har en karl när jag är gammal som jag kan gå och handla med!
 
Min farmor & farfar!
 
 
Sött par!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Johannas Rockabilly & Vintage

Så fina bilder på dem! :)
Ja, allt var mycket bättre för.. Man skiljde sig inte, man klarade upp sina problem :)

2012-12-07 11:54:56
URL: http://johannasvintage.blogspot.se
Louise

Man ska vara kräsen, hur ska man annars kunna hitta någon man vill ha ;)

2012-12-07 13:50:00
URL: http://louiisea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback