One month left

Som ni alla säkert märkt så har jag inte vart så aktiv på sistone, och de har väl sina anledningar. Vilket jag kommer gå in på nu.
Jag har bestämt mig för att flytta hem till småland igen, i slutet på maj så går flyttlaset och det känns otroligt bra. 
De senaste månaderna har faktiskt vart förjävliga, har verkligen kommit undrfund med vissa saker när jag bott här. Så vi tar de från början, jag har kommit på att jag verkligen inte trivs här, att jag hellre velat bo inne i själva göteborg, trivs så mycket bättre där. 
Sååå min tanke var först att söka en ny lägenhet inne i göteborg, vilket jag också gjort under ett par månader, men utan resultat. Även lagt ut annons om mig själv osv. Men fick bara erbjudande om ett rum på  kanske 10kvm för 5000 -.-   De som känner mig vet att jag inte ger mig i första taget, vilket jag inte gjort heller. Men sen har jag även känt mig så extremt ensam, saknat min familj, saknat lättheten att ta sig nånstans utan att behöva åka över en timme för att träffa en vän.

Jag har hatat att de känns som att jag knappt har någon frihet, känner mig så otroligt bunden hela tiden, bunden att passa tider, passa bussar och spårvagnar,  pussla ihop allt så att de går runt med nikita med. 

Kan med all säkerhet säga att jag har nog aldrig mått såhär dåligt i hela mitt liv, i klass med när de var som värst med min ätstörningar. Haft ångest attacker, sovit max 4-5 h per natt i veckor, stressat som fasen på jobbet, strulat till de med maten, tappat vikt, och bara mått allmänt dåligt. 
Har verkligen kännt att jag knappt inte orkar/vill göra något, vilket är så otroligt olikt mig, känns som att jag förlorat livsgnistan. Jag ser mig själv som en otroligt glad person som, älskar att hitta på saker och är full av energi, men inte just nu.
Saker och ting hade väl vart lättare om jag faktiskt bodde in i göteborg, pga jobbet är närmre, mina vänner från jobbet och andra vänner bor i stan, men helt ärligt så orkar jag inte söka mer.

Haft sån fruktansvärd ångest över allt, för att de känns som ett misslyckande, samtidigt som jag är stolt över Att jag faktiskt flyttade, skaffade fastjobb och lägenhet. 
Nu på sistone så har jag mått dåligt över att de känns som att jag svikit dem på mitt jobb för att jag flyttar precis innan sommaren, men de är som mina jobbarkompisar och mina familj och vänner säger. Du måste tänka på dig själv och hur du mår, och att de alltid fixar sig.  Men de är svårt att banka in de i huvudet!
Sedan även vad jag ska göra med mitt liv, vad jag vill jobba med? , om jag ska plugga? Om jag ska flytta igen? Om jag ska stanna kvar? Jobba utomlands? Resa? Så sjukt många frågetecken och jag är så otroligt klyven. 
Men nu blir de som de blir, flyttar hem i slutet på maj, har troligen fått jobb mellan juni och juli, och mellan juli och augusti så blir dett att jobba på chappen!  Detta känns väldigt bra iallafall, något som känns bra i magen och fått mig att må bättre!

Idag vart de sista dagen på cappuchino på kungsportsplatsen, så himla tråkigt! Har verkligen helt underbara kollegor där, lätt de bästa cafeet och cafepersonalen i göteborg! 
Imon ska jag jobba på cappuchino i frölundatorg, för de är en tjej som slutat där så de satte in mig där. Så en månad där, sedan bär de av mot värnamo!

Hösten håller jag väldigt öppen så vi får se vad jag hittar på!






Kommentarer
maddiie

Tråkigt när det blir så men du får ta nya tag sen när du har flyttat hem. Det kommer säkert bli lättare då att komma på vad du vill göra då när du mår bättre :)

Svar: ja jag hoppas på detta, tack för stödet <3
nickolina strålberg

2014-05-01 13:11:35
URL: http://maddiie.blogg.se
Johanna

Grymma tag du tog. Att ta steget! Starkt!

Svar: taack för stödet <3
nickolina strålberg

2014-05-01 18:59:58
URL: http://enklaknep.se/blogg/
Miss Baby Peaches

Huvudsaken är att du mår bra Nickolina! Otroligt starkt av dig att ta tag i allt! Kram påre!

Svar: taack fina du <3
nickolina strålberg

2014-05-01 22:10:46
URL: http://babypeaches.blogg.se/
Johanna

Ibland måste man vara ego för att må bra, så enkelt är det. Tycker ändå att du varit stark som tog steget - flyttade till Gbg, fixade jobb & allt sånt för att inse att detta var inte din grej & du gjorde något åt det.

Hoppas det känns lättare i hjärtat och att du känner att livet åter är kul.

Stort Lycka till

Svar: Taaack så mycket, ja de känns mycket bätter :D
nickolina strålberg

2014-05-02 09:17:33
URL: http://mrsbelair.blogg.se
Mamma

Bra att du kommer hem och funderar på vad nästa steg i livet ska bli:). Älskar dej kram mamma <3

2014-05-02 15:13:09
malin

både på gott och ont kan man säga :) gör bara vad som känns rätt i magen så blir allt bra tillslut :) kramar

Svar: ja de känns så rätt :D
nickolina strålberg

2014-05-02 20:57:46
URL: http://fitnessmallan.blogspot.se/
Josefina strålberg

Vad skönt att du följde hjärtat, starkt gjort av dig. Oftast är det så lätt att bara fortsätta och så mår man bara sämre. Allt ordnar sig! Jag vet inte heller vad jag ska göra av framtiden!
Kram /Josefina

Svar: Tack, ja de blöir ju verkligen lätt så. Man får helt enkelt ta dagen som de kommer och leva i nuet :D kramar på dig! <3
nickolina strålberg

2014-05-02 23:04:21
Ella

Känner igen mig i precis allt de du skriver, blir troligtvis min sista sommar som boende här i Göteborg. Saknar norr, familjen och vännerna så sjukt mycket. Du gör helt rätt i att följa ditt hjärta :-) de mår man bäst utav! Tusen tack för igår, du har varit helgrym! Hoppas du hade en toppen kväll på Götahof också :-) kram på dig! / Ella

Svar: ja de känns verkligen rätt, hoppas du hittar rätt du med och gör de du känner för :D tack så jätte mycket, jag hade super kul :D ni är grymma! kramar :D
nickolina strålberg

2014-05-04 22:01:58
Louise

Du ska inte känna det som ett misslyckande!! Ibland måste man prova något nytt för att inse att det kanske inte var helt rätt. Tänk på vilka erfarenheter du har med dig från västkusten, både bra och dåliga som kommer göra dig starkare i framtiden! Hoppas vi hinner klämma in en fika innan du flyttar och jag tar examen :) <3

Svar: taack för stödet, va fin du är! jo försöker tänka på de positiva med :D ja de hade vart kul och hinna med de :D <3
nickolina strålberg

2014-05-06 21:42:20
URL: http://louiisea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback