tatueringsmässan!

kom hem för en stund sen, och kan ju säga att dagen har vart väldigt intesnsiv! Åkte ju direkt till tatueringsmässan med Elin efter jobbet, väl där så var de verkligen en besvikelse. Jag hade inte särskilt höga förväntingar egentligen, trodde de skulle vara lite häftigare än va de var.
Trodde de skulle vara större, mycket mer folk och mer utställningar och klädshoppar. Ja lite mer liv och rörelse liksom.  De va några shoppar, sedan massa bord där olika tatuerare hade sina portfolio typ sen en liten bar, sen var de inte mycket mer!
De hade kunnat göra så mycket mer kändes de som, mer flashigare! haha de hade förböveln ett helt konserthus! men men kan ju hoppas att de bara bli bätttre.
 
Mitt i allt där så fick jag för mig att jag skulle tatuera mig, blir så himla sugen när jag är i sådana situationer. Jag pratar iallafall med en tatuerar där som verkar himla bra! Berättar hur jag vill ha de och allt verkar kanon!
Går och tar ut pengar och donar, sedan ringer han mig och jag ska komma och kolla på skissen. Han hade i princip gjort tvärtemot allt jag sa, och kändes som han fattat zero typ. Han säger att han inte ville ha de så för att det inte så snyggt ut, han ville tex inte göra några rosor som jag ville ha dem utan hade gjort på ett helt annat sätt.
Jag bara tänkte: Men hallå vem är de som ska ha tatueringen resten av livet liksom?
Blev ganska sur och inte sugen på att tatuera mig, han ringde sen och sa att han inte ville göra den om han inte fick göra på sitt sätt.
Alltså, vilken tatuerare resonera så, okej att man kan vara duktigt inom vissa områden, men då kan man ju säga de först och säga att man är lite osäker eller helt enkelt inte vill göra nått i den stilen. Då behöver man ju inte sitta och skissa på något som kunden absolut inte ville ha! Åhh blev så sur, samtidigt som jag fick dåligt samvete för att han ritat upp massa och grejat!
 
Men nu skiter vi i de, min kära elin ställde upp i en av tävlingarna (best of color) där med hennes älva som hon har tatuerad på ryggslutet, hon vann inte men sjukt starkt och modigt av henne att gå upp framför juryn med massa folk som stirrar! :D
 
Efter alla tävlingar osv så var de dags för burlesque showen, något som både jag och elin sett framemot jätte mycket! Men de var en feting flopp, de började faktiskt väldigt bra. Men sen gick de utför, efter inledning så började en barnvisa spela och detta var då " i ett hus vid skogens slut ". Ni har nog alla hört den när ni var små och ja jag kan väl säga att när jag tänker på den låten nu så ser jag två bröst framför mig, den ena med ett fast klistrat tomtehuvud på och den andra med ett kaninhuvud.
Så här såg de ut! http://www.youtube.com/watch?v=s2dcPdJ9k3w&feature=plcp Detta är dock inte från ikväll, men precis samma nummer! Jag tycker bara de är så sjukt pinsamt faktiskt! Vet inte om jag skratta eller gråta! haha
De där hade ju till och med jag gjort bättre liksom, haha sån besvikelse! Tyckte inte mässan va nått att ha överhuvudtaget faktiskt!
 
Efter  "showen" så åkte två bittra brudar och hälsade på Malin och Issa, både pluggar i Växjö och hade lite förkrök så vi joinade en stund, de va riktigt roligt! :) Träffade iallafall trevligt folk idag så de var ju inte helt bortkasatd tid, dessutom så har jag då aldrig sett så många snygga killar på ett och samma ställe ;D
 
 
 
En söt gammal tant kom och undrade vad de var som pågick, så klockren bild :))
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback