everyday is a struggle

god  morgon!
 
Vaknade upp för en stund sen och har precis ätit frukost, tänkte kolla igenom lite försäkringar och grejer nu! Även om jag glömt något till loppisen imon :)
 
Skulle bara nämna en sak som jag gjorde igår, jag har som jag tidigare nämnt en ätstörning. Jag mår otroligt bra nu om man skulle jämföra för ett år sen. Hela mitt liva var styrt av mina tankar om mat, idéer om hur jag kunde äta mindre,strikta och riktigt sjuka regler som jag hittat på själv och följde maniskt osv.  Mitt liv var ett enda stort kaos, och de har tagit sin tid att rensa bort den där stora papperskorgen (mitt huvud) och ta bort alla lappar med oduglighet, regler, idéer och andra tankar. Än är jag inte riktigt tom på  dessa lappar.
Men jag tar steg för steg de får ta den tid de behöver.
 
Nu ska jag sluta babbla, de jag ska komma fram till och dettta kanske låter jätte konstigt enligt er. Men de är att jag drack 2 glas saft igår!
Lyckan när jag inte kände något sug efter nått annat efteråt, inte fick för mig massa idéer om hetsätning och faktiskt kunde slappna av var helt enorm. För det kan vara så lite som gör så att de tippar över för mig, de är nog väldigt svårt att förstå om man själv inte befunnit sig i den sitsen. Men tänk er att ni har en tanke att de här kommer du aldrig få smaka på igen så de är bäst att du äter så mycket som möjligt, då kanske de blir lättare att förstå.
 
Drycker är fortfarnde väldigt svårt för mig, dels för att jag kan tycka att de är väldigt onödiga kalorier att trycka i sig 1 glas juice, men detta är ju normalt och de vet jag!
Men jag har bara väldigt svårt med de, de jag dricker nu är vatten, kolsyrat vatten , kaffe och te.  Jag har dock aldrig riktigt vart en kolsyre brud men en juice tjej var jag innan jag blev sjuk.
De är bara att jag fått för mig de i huvudet och det ska de bli ändring på, jag måste bara våga testa mig själv och lita på att jag klara de.
De är bara jobbigt när man pendlar mellan dessa tankar om att de är onödigt,men att de samtigt är normalt, och jag måste våga dricka de.
De handlar inte om att jag nu MÅSTE dricka det till varje mat tillfälle utan att jag bara vågar och jag vet att om jag nu skulle vara sugen på en cola så är de helt okej att ta en cola för jag kan kontroller de. 
Jag har ju klarat av att börja äta riktig mat, och då kommer jag fixa de här med.
 
 
 

Kommentarer
viggan

åh kikkan! bra jobbat bruden :))) love you!

Svar: daanke :D älskar dig med :D
nickolina strålberg

2012-09-22 06:38:37
Issa

wohoooo! :D

2012-09-22 10:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback