This is my crib!

hej!
Tankte lagga upp lite bilder pa hur jag bor har, aven skriva lite om gardagen!
 
Gardagen var jatte mysig, efter yogan och kvallsmaten sa blev de lite film! Jag valde och de blev en favorit namnligen Walk the line sa da vart jag glad! Kandes lite som man var hemma, tankte att jag satt dar i soffan med min syster och grat nar Cash frirar till June pa scenen och hon svara ja eller nar hans lillebrosa dor!
ahh, da fick jag lite hemlangtan.Annars har de gatt valdigt bar med den biten an sa lange, men de kommer kanske. Allt ar sa nytt an sa lange och man har inte hunnit ta in allt och smalta de.
 
Idag har vi vart i Banjara basti aterigen, de ar sa sjukt nar man aker dit. Vi aker tuk tuk och de tar ca 30 min, men pavagen hinner man se sa mycket. helt plotsligt kan de dyka upp en ko framfor en eller en kamel pa sidan eller en stor skara grisar eller getter och det roliga ar att dear inte alls radda for tuk tuken utna lunkar pa som vanligt!
Natt som ar valdigt jobbigt for mig som alskar djur och hatar djurplageri ar nar man ser djur som ar skadae som tex forsta dagen nar vi var ute pa promenad sa sag vi en hund som inte hade ett bakben utan de var helt sonder och man ser ratt in genom for de ar som ett hal i hoften typ och den later de leva liksom.Som idag ocksa for den delen nar vi skulle till banjara sa sag vi en tjur dar bakbenet var brutet och bara hangde och dar gick han och stodde pa detta. Maste gora sa ont for han ar sa himla tung. Man tycker de borde avliva dem, men de gor de inte.
Varje dag ser man i princip doda djur, valdigt hemskt. Som igar nar vi akte hem fran banjara sa sag jag en dod hund liggandes pa vagen.
 
Iallfall idag hade jag min forsta lektion ensam med en klass, de ar mellan 3- 5 ar tror jag, vi gick igenom sifforna ett och tva, sa att de far lara sig de pa engelska.
Det ar bara sa svart for man kan inte kommunicera med dem sa bra, de kan ingen engleska nar de ar sa sma. Sa de blir mycket kroppsprak men ska kolla upp var sifforna heter pa hindi tills imon sa kanske det blir enklare. Anvande mig av suddgumm, gosedjur och papper med en etta pa och en prick under som laromedel idag.
Det var sa himla gulligt for endel av barnen blev radda for gosedjuret sa den gick inte hem, fick sitta och trosta dem istallet hah men annars gick de jatte bra och jga tror att jag anda fick dem att forsta lite, men de lar vi marka imon!
Ska kolla upp lite lekar och olika satt att lara ut, tycker faktikst det ar lite svart. Men det ar himla roligt for man ser hur glada de blir nar de svarat ratt och man berommer dem.
 
 
Efter skolan sa akte vi till Sikar och handlade lite, kopte en till tunika och ett par flipflips, sedan blev de kak och nu sitter jag har.
Ska ivag och tvatta snart men alla tunnor som man tvattar i var upptagna, sen vid klockan 6 ikvall sa blir det matlagningskurs. Det ska bli riktigt kul :D

 
 Some pictures!
 
mitt och Denise rum!
 
 
Terassen:)
 
 
Lite utsikt!
 
 
Huset dar jag bor!
 
 
 


Tradgarden, volleybollnat :D
 
 
 Lite kossor pa bakgarden :)
 
 
 
 
toalettarna och duscharna!
 
 
De andra huset dar volontrer bor och allrummet i kallaren!
 
 
 
Allrummet och linn!
 
 
 Matsalen!
 
 
 
Taket! :)


 

Kommentarer
Mamma

Ja det verkar inte vara så lätt för dej men jag vet att du fixar det lärarinnan..:).Fina bilder. Svårt med alla skadade djuren..Men din lilla bäbis har varit o busat på ängen nu så nu vilar hon...Kram <3

Svar: tack, aww lilla fison! far ysa med henne nu nar jga inte ar dar :)) <3
nickolina strålberg

2012-10-11 13:31:24
Johannas Rockabilly & Vintage

Ååh mysigt!

SV: Yes ska kolla Willys hos mig men är en sån liten. Willys hemma ;P

2012-10-11 16:08:51
URL: http://johannasvintage.blogspot.se
Issa

Åååhh det låter så jävla nice!!! Ta kort på ALLT hahah jag vill vara där också ju! :) Det låter som om du ändå har det bra, allt är ju alltid jobbigt i början. :) <3

Svar: jaaaa de ar de, men de gar lite upp och ner :)) du far aka issa :DDDD <3
nickolina strålberg

2012-10-11 17:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback