Svensk film, finns de något bättre?

God morgon! Ligger och glor på fimen pleasantville och ska precis gå och fixa lite frukost så tänkte ta mig en paus från filmtittandet och lägga upp ett inlägg som handlar om just film! Fin övergång där va! 
Jag är ett sjukt stort fan av svenska filmer och tycker faktiskt om det mesta i svenskfilmväg och så har det alltid vart enda sen jag var liten. Jag är uppvuxen med en pappa som älskar film och särskilt svensk så de kanske inte är så konstigt!
Tänkte iallafall göra min topp 30 lista på svensk film, och topp 30 för att de är lite ovanligare och för att jag har väldigt många favoriter! Så nu kör vi! Har säkert glömt någon, men då får de vara!
Måste bara nämna att beck och wallander filmerna är mina favoriter med men de är så himla många så kan inte bara välja en men de är väldigt högt upp på listan med! Enjoy!
 
 
 
1. Änglagårdfilmerna
 
 
2. Snabba cash
 
 
3. Ondskan
 
 
4. Vingar av glas
 
 
.
 
 
5. Black jack
 
 
6. Mitt liv som hund
7. Festival
8. Sällskapsresfilmerna
9. Det blir aldrig som man tänkt sig
10. Hundtricket
11. Heartbreak hotell
12. Adam & Eva
13. Tjenare kungen
14. Tomten är far till alla barnen
15. Sunes sommer & jul
16. Engång i phuket
17. Vi hade iallafall tur med vädret
18.Göta kanal
19. Drömkåken
20. Smala sussie
21. Bröllopsfotofrafen
22. Patrik 1.5
23. Kopps
24. Fucking åmål
25. Torsk på tallin
26. Populärmusik från vittula
27. Livet är en schlager
28. Fucking åmål
29. Millenium triologin
30. Svinalängorna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback