Agra - Taj Mahal

Hejsan!
Ny vecka nya tag, idag vart de kaos rent utsagt i var klass, och i de flesta andra klasser ocksa verkade det som. men de sager att mandagar brukar vara varst sa hoppas pa battre imon!
Jag har hand om de minsta, dagiset alltsa. Idag sa gjorde vi lite namnlekar, spalde aven memory som gick kalas bra och pussel som gick inte alls bra. kaoset utbrot for alla ville ha en pusselbit, vet inte ens som jag fick med mig alla tillbaka till campet! Vi sjong lite sanger ocksa, som ba ba vita lamm, imse vimse spindel. Sedan i slutet sa korde vi en lek gemensamt alla klasser och den gick kanon bra. Men mitt i allt sa borjade tva killar att braka, och ratt som de var sa var tva stora familjer dar och stod och skrek pa varandra!Allt gick sa himla snabbt, jag och keefs samlade iallafall upp de andra barnen och borjade hoppa hopprep med dem :)
 
Till helgen da, helgen har vart helt underbar. Taj Mahal var sa frymt fint att jag kan knappt tra att jag vart dar, sa magnifikt!! :)
Resan borjade med att vi akte tuk tuk fram var by kanwar pura till sikar som ar grannstaden, dar satte vi oss pa en lokalbuss som skulle ta oss till jaipur!
Det hande natt helt sjuuuukt pa denna buss, de kom in nagra i armeklader tror de var poliser av natt slag, tre stycken var de iallafall och gevar hade de med!
Efter dem kom en civil kladd man i handbojar som var fastkedjade i en av mannen, helt sick!
De akte alltsa med en brottsling pa en lokalbuss, jag fragade Aourn om det var var vanligt med sant och han sa att jag de hander valdigt ofta! Fatta kontrasten mot Sverige liksom, tank om han killen bestamt sig for att kapa bussen eller natt, planerta med nagra vanner att hoppa pa i nasta grannstad och ta oss som gisslan! De var manga tankar som flog runt i mitt huvud ska jag saga er! haha
Iallafall sa tog reswan till Jaious 3 h , sen tva timmars vantetid i Jaipur tills nasta buss som skulle ta oss till Agra, denna bussresa tog 6 h. De var inte sa jatte drygt faktikst!
En till sjuk sak som hant denna helg ar att nar jag precis last dorren till mitt och stinas rum pa hotellet sa tappar jag min kamera, och skarmen gar sonder!!
San himla osis, men jag blev faktiskt inte sa forbannad for jag vet att allt ordnar sig anda och jag tyckte inte om den kameran sa mycket sa det far bli att kopa en ny imorgon troligen! Enda kravet : Rosa! hah
 
Vi steg upp vid fem pa lordagen for att vi skulle se Taj Mahal pa morgonen, och vi belv placerade i olika koer. De har en ko for indiska kvinnor och en for indiska man. En for utlandska man och an annan for utlanska kvinnor. Pa var tur runt Taj Mahal hade vi en guide med oss som berattade massa intressanta saker som att byggnade byggdes pa grund utav att kungen alskade sin andra fru sa mycket for att hon gett honom valdigt manga barn. Aven att byggande ar helt rak och det finns bara en sak som inte ar precis i linje med allt och det ar kungens grav, han ar begravd jamte sin fru som ligger i mitten.
Taj Mahal var sa vackert kanns sa overkligt att jag vart dar, det fanns sa manga fina detaljer. Hela byggnaden var sa maktigt! Jag total alskade det!
 
Efter att vi vart dar sa blev det lite frulle sedan saga hejda till Elin och Jole som skulle ut pa andra avnetyr nu, sedan vantade en 9 timmars bussfard hem och den var saaaaaaaaaa javla dryg rent utsagt! Forsta biten med AC bussen gick an, bara att jag fick sjukt ont i ryggen! Men den sista biten, ingen AC och dubbelt sa mycket folk an vad det finns plater i bussen till!
Ja pappa du hade ratt om att de trycker insa mycket folk som det gar i bussarna.
Men tillslut kom vi hem iallafall, det var jatte skont! Man uppskattar verkligen att man bor lite ute pa landet har, knappt ingen trafik, inte sa mycket folk! Har ar de ganska lugnt och valdigt fridfullt!
Det ar sjukt vda man kan se pa vagarna, for det forsta sa ar det sjukt mycket manniskor overallt! De gar cyklar, aker bil, buss, eldar vid vagkanten, star i sina bas och saljer massa olika saker ,folk som tvattar sig, urinerar overallt,sover i rondeller, barn som gar pa vagen i princip, massa kor och getter overallt som vandrar helt fritt och skrap overallt! Det gar knappt att forklara for man ser sa mycket och det hander sa mycket hela tiden! helt insane!
 
har kommer lite bilder fran helgen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
viggan

otroligt fina bilder!!! :D såå fint där, helt sinnes! men det är ju ännu mer sinnes det med armékillarna xD OMG! haha

Svar: ja jag vte, helt stort, sinnes, idotiskt!!!!!!
nickolina strålberg

2012-10-15 18:04:40
MissJitterbop

Brr läskigt :S

sv: tack så mycket! :)

2012-10-15 19:19:06
URL: http://www.jitterbopbaby.blogspot.com/
pappa

Ni verka va ett gött gäng,kramar.ps saknar dig....

Svar: dom ar sjukt goa :))
nickolina strålberg

2012-10-16 09:48:54
Issa

guuuuuuuuuuuud vad häftigt! :D Grymt snygg tunika du har också :D

Svar: Ja de va helt magnfikt! tackar tackar :)))
nickolina strålberg

2012-10-16 15:30:48
URL: http://isaballe.blogg.se/
Mamma

Vilken upplevelse och skolan verkar ju gå bättre, och fina bilder..Skrattade gott åt pappas komentar:). Alla hälsar till dej o hoppas du har det bra

Svar: ja de gar mkt battre, tack!! saknar dig! <333
nickolina strålberg

2012-10-16 18:48:11
Elin

Dina bilder ser ut som vykort!! Sjukt häftigt! Hahah jag hade bajsat på mej om de kom in poliser med en brottsling på bussen!! Hade typ hoppat av hahah! Puss<3

Svar: hahaha va tror du inte jag gjorde typ[?? X)))
nickolina strålberg

2012-10-16 20:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback