se hit alla tatuerings galna!

Som ni säkert vet så är jag väldigt intresserad av tatueringar, jag fullkomligt älskar det och vill bara ha fler och fler. Kan sitta i timmar framför datorn eller mobilen och leta inspiration, drömma mig bort, önska att jag hade pengar till att göra fler. Men samtidgt som jag vill vänta, så att det inte går allt för snabbt fram!
 
Igår när jag satt i farmför tvn efter att ha sett en film, så började en dokumentär som hette den tatuerade huden, som iprincip handlade om en överblicköver tatueringskonstens historia. Jag är även en sucker för historia, mitt favvis ämne i skolan och kan lätt sätta mig  och titta på en spännade dokumentär istället för en komedi. Så de här var verkligen något för mig. 
 
Dokumentären var otroligt bar och jag rekomenderar verkligen den, tar upp historien bakom tatueringar, hur de utveckalar sig genom åren, vilka de är som förknippas med tatueringar i olika generationer, vad olika motiv har för betydelse, hur kändisar har påverkat oss. osv. Otroligt bra! Absolut något att titta på om du är intressrad av sådant!
 
 
Här har ni en länk till filmen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback