En av de bästa!

Igår satt jag som fastklistrad vid tvn efter klockan 9! De visade nämnligen Erin Brockovich, en film som är verklighetsbaseraf! Har velat se denna väldigt länge men har helt enkelt inte blivit av, men nu sååå :)) Erin är en ensamstående mamma med tre barn och ingen utbildning. Hon har inget jobb och en dag så blir hon påkörd av en bil och det blir en rättsak av detta. Hon får inte ut något skadestånd och istället för att låta de rinna iväg så tar hon saken i egna händer och går hon in på sin advokats kontor och kräver ett jobb. Efter om och men sån får hon ett och hon börjar undersöka ett fall om ett kemiföretag som erbjudit folk i trakten gratis läkarvård och att lösa in deras hus. Alla i denna byn har drabbats av kroniskasjukdomar! Erin visar sig vara riktigt duktig på sitt jobb, vare sig hon har utbildning eller inte. Jag kan nog lätt säga att detta var den bästa film jag sett julia roberts i, hon va så extremt bra!!! En måste film tycker jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback