topp fem filmer!

Har suttit och funderat vilka som är min favoritrfilmer, helt galet va svårt det var. Jag älskar verkligen film, dessa filmer är verkligen sådna jag kan se om och om igen. Bara för att de är så sjukt bra!
Om man tänker efter så kan man verkligen se ett mönster, kärlek, snygga män och faschinerande tidsepoker!
 
 
Walk the line
 
Har ju somsagt en förkärlek Johnny cash, denna film återberättar hans liv, en väldigt sorglig men otroligt stark film. De som är så fruktansvärt bra är att allt är sant och musiken är så grymt bra och han är såååååå snygggg!
 
 
 
 
 
 
 
 
The notebook
 
Förbjuden kärlek mellan en kille och en tjej under  40 talet, otroligt vacker och romatisk. 
Jag bara älkar hela filmen, kläderna, deras känslor, lipar varenda gång jag ser den, så galet fin, en riktig måste film för er som inte set den!
 
 
 
 
Cindrella man
 
En film som utspelar sig under depressionen under 30 talet och framåt, om en man som kämpar för att hålla ihop sin familj och få allt att gå runt. Han har tidigare vart boxare men skakdes hårt, men tar nu upp de igen. Sååå otroligt bra och vacker, en film om att aldrig sluta tro på hoppet.
 
 
 
 
 
Dirty dancing 2 - havana nights
 
Sååå grymt bra film, samma stuk som i ettan men de har ingen koppling till varann.
Den utspelar sig på kuba under 50 talet, en amerikansk tjej blir kär i en kubansk servitör.
Lite förbjuden kärlek, grym musik och fina kläder!
 
 
 
 
 
Burlesque
 
Väldigt fascinerande och rolig film, handlar om en tjej som flyttar ifrån en liten håla till LA, hon möter väldigt ycket motgångar. Men efter många om och män så får hon jobb på en burlesque klubb och det börjar ljusna.
 
 

Kommentarer
Miss Baby Peaches

WTL är grym men TNB är waaaaay better. Burlesque har jag tänkt se i typ en evighet men inte tagit mig i kragen ännu. Bra filmtips!

2013-05-20 20:37:50
URL: http://babypeaches.blogg.se/
CherryElliot

Haha skönt o veta att man inte är den enda som grinar till Notebook, så jävla grym film! :D

2013-05-23 13:55:02
URL: http://katrineelliot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback