movie morning!

Godmorgon!
Har precis sett färdigt filmen Niceville - The help, som jag påbörjade igår kväll, vilken underbar och gripande film.
Den handlar om de svarta hembiträdernas arbetssituation under 60 talet i missisippi.
Skeeter som är en ung tjej som precis tagit examen återvänder hem till missisippi, hennes dröm är att bli författare.
Hon får jobb på den lokala tidningen med att svara på frågor till en kolumn om hem och städning. Hon lär känna två svarta hemhjälper för att klara av detta jobb.
Dessa hembiträden heter Minny och Aibileen, dessa tre sätter igång ett skrivarprojekt som går emot alla samhälletsregler. Att skriva om hur verkligheten ser ut för dem bakom alla fasader, om drömmar, hur de har behandlats av deras arbetsgivare, orättvisor osv
 
 
Den är så otroligt vacker och fin, och tar upp så mycket viktiga ting. Den får en verkligen att öppna upp ögonen, helt klart sevärd! Låg och grät mig igenom halva filmen, för att inte glömma så är den väldigt underhållande dessutom!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Johannas Rockabilly & Vintage

Åh, de är en rätt ny film va?
Får kolla efter den jag med någon dag :)

SV: Ja visst är PUG's klänningar snygga :D

2013-05-23 09:17:18
URL: http://johannasrockabilly.com
Emma

Åh, jag måste ta och se den! ÄLSKAR Emma Stone!

Tänkte förresten på dig när jag stod och höll i playsuiten på Lindex! Hade inte du vart så fin i din tjusiga så hade jag nog aldrig ens kommit på tanken att prova! Men den satt ju som en smäck, så tack! :D

2013-05-23 12:59:42
URL: http://hemmapahasselbacken.wordpress.com
Miss Naily A Fucking Rockstar

Detta låter ju som en helt underbar film!

2013-05-23 15:01:23
URL: http://www.fames.se/missnaily

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback