de här med att välja

sitter just nu och söker lite skolor, ibland önskar jag bara att jag  visste exakt vad jag vill bli.
Hade vart så mycket enklare då, men antar att de är inte något som är ämnat för mig! För på min lista av utbildningar på antagning.se så finns alltifrån arkeolog till frisvårdscoach! Min mamma och min syster bara skrattar åt  mig varje gång jag kommer på något nytt yrke jag KAN tänka mig jobba som.
Så nu när jag sitter här så är ångesten jäkligt påtaglig, jag går in med den inställningen att om det inte känns bra så är de okej att hoppa av, för man måste pröva sig fram.
Men galet vad svårt de är att rangordna dem,  jag har ju även sökt till två folkhögkolor med utbildningar som är inriktade på turism. De hoppas jag främst på, för de är ju verkligen något jag vill testa på men jag tror inte jag vill jobba med de hela livet! 
Nepp dags att sätta sig och kolla runt på fler utbildningar!
 
 

Kommentarer
Malin

haha :D men utbildningar är svårt.. speciellt nu när man måste betala det själv! man vill liksom inte betala för något man kanske inte kommer vilja jobba med sen. hoppas du får en fin dag :)

Art By Tina - Konst & Fashion

Det är ju en himla tur att man har hela livet på sig att utbilda sig! Jag var bombsäker på att jag ville bli journalist, sen reseledare, gick turismgymnasium - kom på att nej, det vill jag ju inte alls. Jobbade på bar. Tröttnade på alkisar. Sökte till högskolan, kommunikationsvetenskap med mål att bli informatör med inriktning marknadsförare - och där är jag nu, marknadsförare på en teater. fast helst av allt vill jag försörja mig som konstnär. Men det har jag inte klurat ut hur jag ska gå tillväga med än. Ett svårt uppdrag. Men vad jag ville säga var egentligen att man inte behöver oroa sig för att välja fel - det är bara att välja om=)

2013-03-26 14:36:22
URL: http://trueborn.blogg.se
MissC

Det sköna med att vara ung är att man kan pröva och sedan ändra sig. Men det är det som man känner är rätt ända ner i maggropen som man ska satsa på. Det kan kännas lite först men bli helt självklart först när du är där och har påbörjat det. Känns det inte kanske man ska fundera på något annat :)

2013-03-27 21:23:41
URL: http://misscdesign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback