morgondiskussion!

 
God morgon!!
 
Planen idag var att sova tills nio men så blev de icke, blev väckt av världens gladaste hund vid namn Nikita som slickade mig i ansiktet!  Härligt uppvaknade! :)
Idag är de vilodag för min del och jobb som gäller men innan dess så ska jag ut på promenad med min pärla och även utretta lite ärende!
 
Föresten är de någon som har missat denna nyhet om att det var ett café som satte upp en förbuds skylt mot barn? De har inte jag iallafall, jag är lite klyven i denna frågan!
Jag förstår föräldrarana som kanske inte vill skaffa barnvakt varje gång man ska gå och äta med sina vänner, för de har säkert hur mycket annat att tänka på.
Men jag själv kan tycka det är väldigt jobbigt med skrikande och gråtande barn, och sådana barn som föräldrarna verkligen inte har pli på. Som bara springer runt och lever loppan och som verkligen stör gästerna, samtidingt så tycker jag inte att man kan förbjuda ett barn att gå och fika, det är väl så jag känner för jag tycker det är diskriminerande, för vad är ett barn egentligen? Vilken ålder slutar man helt att vara de ? 18 år?
Alla är vi ju olika individer och utvecklas olika. 
De handlar om mognad och respekt!
Jag tycker att om man söker efter en lugn och trivsam miljö på sitt fik/resturang etc så kan man ju försöka att nå denna miljö genom att sätta upp en lapp med detta på dörren, eller skylta med det på annat vis!
 De blir liksom en lite kromprimiss för min del för jag tycker lite av bådaslagen!
 
Vad tycker ni? Ska barn förbjudas på café?
 
 
Förresten så dricker jag ett väldigt gott te i skrivandets stund, nämnligen Taj Mahal som jag köpte när jag var i Indien. Jag drack det varje dag där nere med en skvätt mjölk i! Om ni får tillfället någongång att testa detta, så gör de! :D
 

Kommentarer
Meela

Har inte läst om det men har har hört igenom lite olika männiksor.
Förstår att man vill ha det tyst och mysigt på cafe. Som du du vet så har jag precis fått en lite och jag åker inte iväg om jag inte vet att han har ätit och kommer att vara"tyst" största delen. Men sen å andra sida så kan jag ju inte heller ro för ifall han börjar skrika helt plötsligt, han kanske får ont i magen eller liknande. Den är svårt - var precis likadan innan jag fick barn, ville ha ro med mina vänner inte att det satt barn brevid och skrek. Men sen å andra sidan, vrf inte. Det är vår nästa generation. Hmm svår fråga! Kan man säga att man skall ha två avdelningar kanske?!
Kram

2013-03-07 14:32:48
URL: http://cherriegirl.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback