Last stop: SYDNEY

Hoooola! 
Lämnade mitt älskade Australien idag, detta land ligger mig verkligen varmt om hjärtat! Har vart helt över förväntan och ju mer tid jag spenderade i landet, ju mer kom jag att älska de! 
Vi har gjort så mycket i detta land och på så kort tid, hade lätt kunnat spendera ännu mer tid och de kommer jag nog någon gång att göra. För jag kommer komma tillbaka! 
Såååå vad kan man säga om Sydney? 
Helt sjukt grym stad, jag och jojo har i princip tagit oss runt i staden till fots i 3 dagar! Väldigt många timmars gång men roligt har vi haft, har dock träningsvärk i vaderna och fram på smalbenen av någon konstig andledning!
Vi har i princip vart i varenda del av Sydney känns de som x) 
(kanske inte men de känns som de) 
Sååå vad har vi hittat på i 3 dagar? 
- vart ett antal gånger vid darling harbour som är ett ställe vid hamnen (är en av mina favoritplatser),
-solat i hyde park, jämte en julgran ( kändes lite skumt ;D)
- hängt vid opera huset och tagit massa bilder!
- gått över harbour bridge och hängt i luna park, grymt lekställe för småbarn! Önskade jag var liten igen haha 
- åkt sightseeing båt under harbour bridge, tog 5 min och betalde ett allt för högt pris men de va fint att se opera huset på nära håll! 
- vart på ett x antal shopping center, slutade räkna när de kändes som att vart man än gick in i för byggnad så fanns de sjukt många andra butiker haha
- vart på bio och sett jackass presents:bad granpa, skrattat så att både tårana flög och popcornen
- gått lite vilse i botaniska trädgården
- ätit äckliga pajer med kalops fyllning i kingcross
- ätit glass för glatta livet på donkan, den är SUPER god här!!!
- hängt lite i bondi beach och glott på massa grymt klotter och provat fula peruker
- varit på polskjulfirande och thaikalas mitt i sydney
- öppnat adventkalendern och kollat på julkalendern, nån som också gjort de? ;D måste ju kännas som att man är hemma :)
-  blev väckt av en sjungande jojo som kom med tårta och paket, sedan blev jag firade med vin och födelsedagmiddag på kvällen i darling harbour! :( Vilken fin vän man kan ha! :)

Vi har haft de super bra helt enkelt, sydney var en stad som både jag och jojo tyckte om, mycket att göra och se! Alltså perfekt, har ju en tendens att bli lite rastlösa men inte i denna stad! 
Är nu i Singapore men bara tills imon för sedan flyger vi till Langkawi i Malaysia för att stanna där en vecka! Och efter det är de bara en månad kvar på vår resa och den ska spenderas i mitt älskade Thailand, vad jag saknar de landet! Ska bli extremt roligt att få åka dit! :)


















Kommentarer
Mamma

Härliga bilder..:). Och adventskalendern fick du <3

2013-12-03 16:18:37
Pappa!!

Ser gött ut gumman, Kram!!

2013-12-04 06:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback