Julutmaning #4



Då var de dags för julutmaning nummer 4 med retrolover (retrolover.blogg.se) och kandi von kane (iwantcandy.se)  Denna utmaning går ut på att tipsa om julklappar som är bra för miljön och plånboksvänlig. 
Det bästa tipset jag kan komma på när det kommer till detta och som jag själv använt mig av, är att ge bort tjänster.
Förslag på tjänster du kan ge bort kan tex vara:
En 30 min massage, bjuda på hembakat, frukost på sängen, en städhjälp för en dag, barnpassningar, hemmaspa, att du ska skotta snö ett antal gånger, hårklippning, bjuda på middag osv! 
Listan kan göras lång, och ju mer man grubblar ju mer kommer man på. 
Det är även något som passar alla åldrar, både gammal som ung! 

Du kan skriva ner ett ex antal tjänster som du vill ge personen på ett oanvänt vykort som ligger liggandes hemma, ett vanligt papper funkar också som du fixar iordning med en personlig touch. Här kan man låta fantasin flöda lite! :) 
Iallafall så att det blir som ett slags presentkort som de kan använda precis när de vill. 

Det som jag tycker är riktigt fint med denna julklapp är att du ge bort din tid, och du visar att du verkligen bryr dig och uppskattar personen och det tycker jag är bland de finaste man kan ge!

Har ingen direkt bild och blir lite svårt att ordna då jag befinner mig i thailand, men tog en bild på mina födelsedagskort som jag fick förra året! 
Hoppas de är okeej :)







Kommentarer
Johanna Retrolover Alm

Skitbra tips!

2013-12-26 20:55:15
URL: http://retrolover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback