a question!

Fått en fråga från en läsare som jag gladeligen tänkte besvara!
 
 
Följer din blogg och är jäätenyfiken på er resa ni ska göra. Jag planerar nämligen en resa själv till asien i vinter och såg då att du tidigare rest runt där och besökt alla de länder som jag vill besöka nu:) Hur tog ni er i mellan länderna? hade ni bokat samtliga flygbiljetter hemmifrån Sverige? Hur länge var ni i varje land? 
 
 
Va roligt att du är nyfiken ska uppdatera så mycket som möjligt när jag är borta i prooomise :)
De länder jag besökte förra gången jag var i asien var grannländer utan hav emellan så jag och min kompanjon tog smidigt bussar mellan länderna och detta fixade vi allt på plats,  de enda länderna som vi flög  in i var Thailand och kambodja! För i thailand  få man vistas i landet i 30 dagar om man flyger in, om man kommer över markgränsen med antingen tåg eller flyg så är det 15 dagar har jag för mig! Minns inte om man måste flyga in i Kamodja för att få ett visst antal dagar, men de är ju lätt att kolla! bara googla ;D
Flygbiljetter och sånt ordnade vi också på plats, finns ju bla lågprisbolaget air asia som är att rekommendera. Åkte med dem båda gångerna vi flög! :)
 
Om vi börjar med singapore som vi var först i så vart vi där i 5 dagar vilket jag tyckte räckte gott och väl!
Etfter det drog vi vidare till Malaysia och spenaderade ett par dagar i deras huvudstad för att sedan åka ut till ett par öar på östsidan allt som all var de 1 ½ vecka tror jag.
 
Efter det gjorde vi en liten avstickare till Thailand med båt en vecka för att sedan återvända till Malaysia för en veckas semester i penang!
 
Efter det vart de sol,bad och fest thailand i en månad följt av massa spännade upplevelser i kambodja i 2 veckor!
Sista landet vi besökte var vietnam där vi stannade en månad, om du får tillfället så dra til paradis ön phu qouc! Sååååå underbar!
 
Här är vår blogg vi hade om du vill kika!
 
asienostarna
 
 
 
 

Kommentarer
Fia

men tusen tack :) Alla svar på ett och samma ställe, vårt blir lite mer komplicerat dock då vi vill till både bali och fillipinerna men det funkar helt okej med flyg där i mellan också. I Vietnam får man bara stanna 15 dagar utan visum, hur ansökte ni om visum dit, hemifrån eller på plats? :)

Tusen tack!!!!!

Svar: okej, men dit ska jag med! nä ska du dit?? :)) vi ansökte hemifrån , de är de bästa alternativet :)
nickolina strålberg

2013-08-29 09:43:46
Fia

Okej jättebra att veta, för Vietnam känns som ett av dom länderna man skulle velat stanna i lite längre då jag skulle velta resa hela vägen mellan Hanoi ner till Saigon och sen ut på Phu Qouc såklart :) Det blir förmodligen nästa år i februari och sen tre elelr fyra månader framåt. Såg att ni ska till autarlien, jag bara älskar autralien, va där och reste runt 09, helt fantastiskt :)

Svar: okej ja men de låter ju topen :DD ahh men grymt vart var du i australien? :D
nickolina strålberg

2013-09-03 09:23:09
Fia

Jag var i Sydney opch reste sedan hela vägen upp till Cairns, med Greyhound bussarna. Ett helt fantastiskt land. Jag bara älskade Sydney!!! Hoppas ni har det grymt kul på er resa nu, följer bloggen :)

2013-09-19 17:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback