ibland blir de lite jobbigt

An sa lange har detta vart en lite jobbig dag kanner jag, men sanna ska man val ocksa ha. Somnade vid ett tiden igar och vaknade vid 6 av att de borjade spela i ett tempel lite langre bort och kunde inte somna om.
Det var lite jobbigt i skolan for de saker jag planerat gick inte sa bra och sen skulle jag improvisera lite och kom knappt pa nagot. Dock kom Hanna till min lilla raddning, men kande bara att pressen blev lite val mycket. Det var sa varmt, jag var hungrig och trott, barnen var lite otaliga.Det tar pa en ganska mycket nar man ska planera sa mycket som vi gor, jag trordde absolut inte det var sa har det gick till. Det kom som en chock for mig, vi har knappt inga riktlinjer om vad som ska goras eller laras ut, jag tycker faktiskt det ar ganska sa daligt oragniserat och det star jag for. Jag som knappt har nagaon erfarenhet om att lara ut eller av barn och lekar tycker det ar skit svart rent utsagt! Sen nar det ar natt jobbigt som sker sa fortsatter de lite i de banorna, i alla fall for mig. Sa idag har jag saknat min familj, mina vanner och min hund ganska sa mycket! Men vi hoppas pa battre tider, nu far den positiva sidan hoppa fram! haha :)

Jag ar ledig resten av dagen nu och helgen, och imon ska jag till Agra och Taj Mahal!

Sjuuukaste grejen ever hande igar, jag och nagra till kollade pa filmen taken och nar det ar jatte lite kvar av filmen sa blir reklam. Ingen gillar ju nar det ar reklam sarskilt inte precis i slutet liksom. Iallafall nar filmen borjar igen sa visas eftertexterna, haha sa javla ovart! Dar hade vi da suttit i ca 5 minuter och vantat liksom, sa skrattretande!

 

Nu ska jag kolla pa lite lekar och lite kunskapslekar pa natet, om nan har nagot forslag sa bring it!!!! :)))


Kommentarer
Mamma

Det är bara kämpa på blomman..Vi saknar dej oxå <3

2012-10-12 20:10:16
nickolina strålberg

vilken kampe du är nickolina du gör ett stor insatt for barnen kram<3

2012-10-13 11:51:36
Rebecka

hej!
Det måste varit du som kontaktade mig på mail? :)Vad kul att få läsa din blogg!
Jag vet hur det känns med att det inte är så organiserat med just vad man ska lära ut... Mitt tips är att kolla på vad de andra voluntärerna har skriit, för vissa har massa bra ideer. Vi upptäckte det efter några veckor och fick då massa saker att göra med barnen som de faktiskt kände igen.. Fråga även Arun och Madan mer exakt om vad man kan göra och säg att det är svårt, de vet ju vad barnen kan, eller iaf Arun...
Hemlängtan är svårt just för att det är så annorlunda, men försök att njuta för du kommer längta tillbaka så mycket sen !!! Krama barnen från mig :) Ha det toppen!!
Kram Rebecka Petersson

Svar: hej! ja de ar de, va roligt att du hittat till min blogg :) ja jag forsoker kolla igenom parmar osv, och hittar endel sa tack for de tipset :DD jag forsoker tanka sa men ibland sa kryper den pa anda :) haha de ska jag absolut gora, ha de bra :D kramar
nickolina strålberg

2012-10-13 18:01:16
Signhild

Hej Nickolina!

Jag vill bara påminna dig om att allt du gör är toppen. Hade vi eller i detta fall inte du varit där på plats med barnen så hade de ingen haft där. Och - en sak som jag vill betona - det allras viktigaste är att lära barnen att uppföra sig, att lära sig hur man leker, att lära sig tvätta sig och borsta tänderna och allt annat som kan vara bra i det social livet med andra människor. Det är sedan inte såååå viktigt om de lär sig engelska - det kommmer i skolan/Privat skolan..... Tack för att du gör en insats för dessa barn i Banjara Basti!!

Svar: Hej! tack sa mycket! Jo de vet jag, jag gor mitt basta! :( tack for stodet, hoppas allt ar bra med dig :)
nickolina strålberg

2012-10-15 23:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback