it's raining!

God kvall!
Precis avverkat tva beckfilmer med nagra av brudarna har, riktigt mysigt! Kanns lite som hemma nar jag sitter med min syster fanny! Det ar saaa varan slag av film och jga kunde nastan hora hennes rost i mitt huvuvd " nickolina, kan du vara tyst!" Hon hatar namnligen nar jag lagger massa kommentarer i filmerna, men jag tror hon gillar det anda! Ahh vad jag saknr henne, bara far krama och halla om henne och kanna hennes lukt! Min lilla plutt!
 
Idag har vi vart i banjara basti som vanligt, barne ar sa harliga dar. Det gar knappt att beskriva i ord, de ar sa snalla och omtanksamma, aven att de har de sa daligt stallt! Men det tar pa en, aven om jag borjar kanna mig bekavm sa kommer det alltid natt nytt intryck.
Man ser sma barn som bara 6-7 ar gamla som gar och bar pa sina smasyskon som kanske bara ar nagon manad for att de har anvaret for dem,  barn som star och roker har jag sett som kanske bara ar 10 bast, man fara hora massa historier om foraldrar som inte vill ha sina nyfodda bebisar for att det blev en flicka. De ar inte lika mycket varda som pojkarna och det ar fruktansvart. 
ja ni forstar sakert det ar mycket att ta in, mycket som skiljer sig fran Sverige. Indien ar nog det landet som jag besokt som ar det mesta extremaste nar det kommer till fattigdom, smutsighet, oragniserat kaos (ibland) i trafiken, antalet manniskor, det ar hur mycket som helst och de ar overallt1\
jag trodde absolut inte att det skulle vara sa smutsigt som det ar och inte riktigt sa fattigt som det ar, kontrasterna ar enorma. Det kan finnas en jatte fin byggnad och precis utanfor kan det finnas folk som bara ligger i trasor och ar uber smutsiga!
Det ar sa svart att fa forsta, och ofta nar man stannr med tuktuken i en storre stad sa kommer de fram tiggare som tar pa en och vill ha pengar, det ar riktigt jobbigt i vissa lagen. 
 
Men tillbaka till idag, skolan gick valdigt bra idag, allt flot pa bra och mina barn fick ova att skriva lite tvaor och rita, sen korde vi lite memory och sjong en sang :)
Efter banjara sa akte jag, cissi, emma x2 , kees och anna intill sikar, vi hittade varsta supermarketen, gaaaaah happiness! Kopte pa mig lite te, kaffe, en fot fil och en skrubb! Den dar fot filen var javligt behovlig! Efter det akte vi till skarddare for att vi ska fixa lite klader, fick fagel skit pa mig! glad chey! Sa hem och duscha och sedan har jag tvattat lite. Hade stort mycket tvatt coh det ar faktiskt riktigt jobbigt for vi tvattar allt for hand sa det kanns nastan som ett traningapass x) 
Just de ja, de har regant har i tva dagar nu, trodde knappt de kunde gora de har! haha Men de kna de, aven om det inte ar mycket sa, anda liksom!
 
I eftermiddag har jag bara tagit de lugnt och tittat pa film, at nagar mandlar innan och kanner att min mage ar inte riktigt van med mig haha hoppas inte pa en natt toaletten, forlat om jag skriver ut de har. Men det blir valdigt  normalt for oss volontarer, for nastan varende en har haft problem med magen x)
 
Ha en bra kvall! :D
 
lagger upp lite bilder fran banjara nagon annan dag, men har kommer tva :D
 
 
 
 
 
.

Kommentarer
viggan

du kommer bli starkare efter denna resan!! :)
åh vad fin du är nickosten!!!! <3

Svar: tack viggan , du ar varlds bast! <3
nickolina strålberg

2012-10-23 19:26:22
Fanny

åh saknar dig så, kan ju tala om att några tårar kom när du skrev de om mig, hoppas du har det bra! Jag älskar dig syster <3

Svar: aww min lilla syster! jag alskar dig med! <3
nickolina strålberg

2012-10-23 21:51:13
nickolina strålberg

Så fina kort på er,kram mormor<3

2012-10-24 14:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback