dancing queens!

Hooola!
Helgen har vart super, as usual haha Kanns som att jag fatt valdigt mycket olika delar av indien i helgen, natur, kultur, gooood mat! :D
Tigersafarit var en besvikelse, en guide som var valdigt oproffesionell.Steg pa jeepen med jeans och en munktroja. Halsade inte oss valkomman eller nagot, vi sag en massa djur som en krokodil,pafagel,hjortar, radjur osv men ingen tiger! natuern var valdigt fin, och valdigt oindisk. Frasch lukt och valdigt luftigt! haha fin beskrivning eller hur!
Efter 20 min sa sag vi iallafall ett tigerspar, " guide " sa att det var farscht, men gjorde verkligen ingen big deal av det. Sa blev helt paff av det, fornational parken ar sjukt stor och det finns endats 50 tigrar dar. Sa detta var ju MEGA stort. Alla andra turister vi pratat med sa att de ocksa sett tiger spar sa ar lite skeptisk till detta.
Aven det att vi sag andra spar efter de och de var pa andra sidan vagen, en san grej att de sa att radjuren gjorde ett speciellt ljud nar de horde en tige i narheten. Detta ljud stotte vi ju aven pa da och jag kanner att det kan ju lika garna vara for att det stqar typ 10 jeepar runt radjuren haha ja lite sjukt de dar!
Efter safarit akte vi till hotellet som inte heller var top noch, bhover ju inte ga in mer pa de men det var valdigt olikt bilderna och nagot poolbadande blev det inte! Var en valdigt fin hinna over vattnet fylld med skit haha
 
Pa lordagen sa akte vi till Jaipur och gottade oss med shopping och god mat och VALDIGT goda efteratter pa Anoukhi! At en av de basta bakelserna i hela mitt liv, namnligen en coffecake! :D
 
Pa sondagen akte vi till en firma dar de tryckte olika monster pa tyger och vi fick se allt fran grunden och fick en valdigt bra gidad tur! Fick aven trycka lite egna tryck :D Var sjukt skeptisk till detta for vi blev avslappta av tuktuk foraren pa en bakgard som var fylld med gamla bilar sa jag trodde vi vart helt fel men det var vi inte! Utan dar var det bara det hand gjorda, de storre tygerna som de tryckte maskineelt var en bit bort och det var aven dar de torkade dem dem pa stora linor uppe i luften men aven direkt pa marken. Vi fick aven folja med nar de tvattade dem och strok dem och nar de packade dem. Valdigt intressant! :D Sedan var vi shopen dar och det blev tva kuddfodral med rosor som inhandlades, jag ar jatte nojd!
Fick aven ett guidat besok i pappersfabriken, fran borjan till slut! Dock vart jag sa jakla hubngrig dar sa mitt talamod och intresse forsvann valdigt fort hah Sa minns inte sa mycket vad jag sa for jag tankte bara pa mat och det stallet vi skulle kaka pa!
Namnligen LMB, som var ett sjukt fint stalle! Det ar har medelklassen och sakert overklassens indier hanger! Vi hade turen att fa ett bord for efter 10 min sa vart de smockfullt i hela lokalen!
De hade jatte manga servitorer och vi fortsod verkligen inte varfor iborjan men sen gjorde vi de, iprincip alla borden va upptagna! Det vankades indisk mat och det var ljuvligt, efteratten blev en banansplit utan dess like :DD
Hade sana carvings efter banan, sa bara de var gott! :D
Efter det underbara besoket vantade en 3h bussresa hem, men det gick hyffsat fort!
Kanns sa sjukt att jag nu gjort min sista helg utflykjt har i Indien, men pa ett satt skont med for jag borjar verkligen sakna mitt hem och alla i Sverige. Skypade med bade mamma,minsyter, viggan och elin igar och de satte sina spar!
 
Idag har vi vart i banjara sa klart, blev en massa lek bara idag for det var sa fa barn och vi hade inte hunnit att planera natt for dagen. Men de var riktigt kul, man behover sana dagar med :D
Nu pa eftermiddagaen har vi haft tva indiska dansare fran sikar har. Kees som ska aka harifran imon hade bjudit in dem hit som en avskedsgrej och det var sjukt uppskattat! De var mega bra och det var sa roligt att titta pa, allt slutade dock i en enda stor dans fest med alla. Alla volontarer, kvinnorna som jobbar pa campet och dansarna! Sa sjukt roligt, alla bara dansade nere i allrummet och hade skit skoj!
Ikvall ska vi aven laga lite mat, vi ska duka upp langbord och ata alla tillsammans! De hander aldrig att vi volontarer ater med familjen som bor har och jobbar har med for den deln. Tror inte ens de indiska kvinnorna och mannen ater tillsammans sa detta ar verkligen speciellt!
Horde talas om att det skulle serveras kyckling med, whhhoop whooop! LIte protein :D For det blir det inte mycket av har! haha
 
lagger upp bilder nan annan dag :Dindi
 
 
 

Kommentarer
Mamma

Du har upplevt mycket hoppas på bilder snart.Ja nu längtar vi efter dej ....<3

Svar: alskar er <3
nickolina strålberg

2012-11-05 21:53:18
nickolina strålberg

Du kommer nog att sakna barnen, dom är ju så söta, vad mycket du har fått uppleva kram Nickolina ...:)

2012-11-05 22:41:30
Pappa

Hej!Mycket har du fått se roligt för dig, snart kommer du hem vi längtar efter dig många tusen kramar.....

2012-11-06 08:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback